10è Esmorzar Empresarial
Absentisme i consells empresarials, a debat en l’esmorzar sobre reempresa
Una cinquantena d’assistents participen a la trobada a la Masia Can Serraparera, centrada en la transmissió d’empreses com a via d’emprenedoria.
Una cinquantena d’emprenedors, empresaris i professionals han assistit aquest divendres 6 de juny a un nou Esmorzar Empresarial celebrat a la Masia Can Serraparera. La sessió s’ha centrat en el projecte Reempresa, una iniciativa que facilita la transmissió d’empreses com a alternativa real a engegar un negoci des de zero.
La trobada s’ha adreçat a persones emprenedores, empresàries i professionals interessats a conèixer noves vies per iniciar o ampliar la seva activitat empresarial. A l'acte, han assistit una cinquantena de persones com autoritats locals com la regidora de Promoció Econòmica, Cristina Padilla, que han escoltat els consells de diferents experts.
Abans de les intervencions dels experts, ha agafat la paraula la regidora Cristina Padilla que ha posat en valor la tasca de les empreses i dels empresaris i les empresàries. La taula rodona ha comptat amb representants de la Diputació de Barcelona i del Cecot que han destacat que el que garanteix el servei d'un empresari és "la confiança del client. Per tant, cal mantenir el personal, el local, les condicions...".
Diverses persones emprenedores, empresàries i professionals interessats assisteixen a la Masia Can Serraparera. FOTO: Marc Mata
Durant l’esmorzar, s'han presentat els serveis i recursos que ofereix Reempresa per posar en contacte persones que volen cedir el seu negoci amb potencials reemprenedors. També s’han exposat casos d’èxit reals i s’ha explicat com accedir a l’assessorament personalitzat i gratuït que el Servei de Promoció Econòmica posa a disposició de la ciutadania a través d’aquest programa.
També s'ha parlat de les petites empreses. A més, cap al final de la trobada un dels assistents ha plantejat la qüestió de l'absentisme laboral i ha demanat que des de les empreses es cuidi al treballador per intentar no donar peu a que aquest hagi d'agafar la baixa: "Avui dia, l'abscentisme laboral es troba en un 20%. Avui dia s'agafa una baixa amb molta facilitat", ha dit.
L'acte ha conclòs amb un consell de valorar els riscos fiscals i laborals per aquells empresaris i empresaries que vulguin comprar la participació d'una empresa.
L'esdeveniment, organitzat pel Servei de Promoció Econòmica de l’Ajuntament,té l’objectiu d’impulsar el creixement del teixit econòmic local i fomentar l’intercanvi d’experiències entre empreses i professionals del territori. En aquesta edició, la sessió s'ha centrat en el projecte Reempresa, una iniciativa consolidada al territori que facilita la transmissió d’empreses en funcionament com a alternativa a la creació d’un negoci des de zero.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris