Assaig per a la ballada de la Polca, al gimnàs de la piscina de Can Xarau. Foto: Judit Josa

Cultura popular

Assaigs oberts per ballar la Polca de Cerdanyola al Roser de Maig

El pavelló Can Xarau acollirà els entrenaments per la gran ballada del 3 de maig

La Colla de Gitanes i Antics Dansaires de Cerdanyola engega els assaigs oberts per aprendre i gaudir de la Polca de Cerdanyola i altres danses tradicionals de la ciutat. La iniciativa, oberta a tothom, culminarà amb una gran ballada el diumenge 3 de maig, en el marc de la Festa Major del Roser de Maig.

Els assaigs tindran lloc al Pavelló Municipal de Can Xarau–Paco Arpide els dijous 26 de març i 9, 16, 23 i 30 d’abril, a les 20:30 h, i són completament oberts a la ciutadania. No cal inscripció prèvia: només adreçar-s’hi amb ganes d’aprendre, compartir i viure la cultura popular en un ambient obert, festiu i participatiu.

Danses tradicionals

Durant les sessions s’ensenyaran diverses danses tradicionals del municipi:

  • Polca de Cerdanyola del Vallès, creada per Sebastià Garriga, que el 2025 ha celebrat el 70è aniversari de la seva estrena.

Més info: Set dècades de cultura i ball a Cerdanyola

  • Contradansa de Cerdanyola del Vallès, composada per Pello Garcia l’any 2013 i presentada al Cerdanyola Folk.

  • Polca d’Ours, una dansa molt present en celebracions populars i especialment vinculada al món casteller.

Polca d'ours durant la Festa Major Popular de la UAB. Foto: Laia Jubany

Els assaigs culminaran amb dues cites destacades durant la Festa Major:

  • Dissabte 2 de maig, a les 12 h, assaig general i ballada de danses tradicionals amb acompanyament musical al parc de Can Xarau.

  • Diumenge 3 de maig, a les 12 h, ballada de la Polca i la Contradansa de Cerdanyola a la plaça de l’Abat Oliba, just abans de l’actuació castellera.

L'objectiu de la proposta és reivindicar les danses tradicionals com una activitat de cohesió social, promoció de la vida comunitària i foment de la cultura local. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris