Brindis col·lectiu al 18è Aniversari del Cafè amb Lletres, la primavera de 2025. FOTO: Paula Sama.

Cultura

Marta Millà obre el Cafè amb Lletres 2026

D'avui fins al maig, periodistes, escriptores i crítics literaris conduiran les converses amb el públic lector

El cicle literari El Cafè amb Lletres torna aquest primer semestre de 2026 amb una nova edició que reunirà cinc autores i autors reconeguts: Marta Millà, Lluís Llort, Dolors Miquel, Blanca Llum Vidal i Jaume Clotet. La proposta s’estendrà des d'aquest dijous 22 de gener a maig i oferirà trobades obertes entre autores, autors i públic lector al voltant de novel·la, poesia i assaig literari.

Marta Millà obre el cicle aquest dijous

 

Marta Millà presenta el seu tercer llibre, una novel·la de no ficció

L'actriu barcelonina Marta Millà obre el Cafè amb lletres del 2026 amb El blau impossible (La Campana, 2025), una història d'amor que arriba tard, quan sembla que la vida ja no ens pot sorprendre. Una novel·la basada en experiències reals de l'autora, que explora en aquest llibre la fragilitat, la intensitat, els dubtes, les connexions i aquell egoisme de no voler deixar anar. La presentació de l'obra tindrà lloc el dijous 22 de gener a partir de les 19 h a la sala Enric Granados de la Biblioteca Central, i comptarà finalment amb la moderació de la psicòloga i escriptora catalana Leticia Asenjo Huete enlloc de la periodista i gestora cultural Begoña del Pueyo, prevista inicialment.

Aquesta sessió, però, no serà l'única presentació literària que acollirà la Biblioteca aquesta setmana. Divendres arriba a Cerdanyola Y nos volvimos a encontrar, el nou llibre de Daniel Gallart.

Més info: AGENDA | Setmana literària a Cerdanyola

Converses entre autors i lectors

El 19 de febrer serà el torn de Lluís Llort amb Demolició (Clandestina, 2024), guardonada amb el Premi L’H Confidencial de Novel·la Negra 2024. El 19 de març, Dolors Miquel presentarà El pit adormit (Edicions 62, 2026). El 16 d’abril, Blanca Llum Vidal participarà amb Tan bonica i tirana (Editorial Proa, 2025), poemari reconegut amb el Premi Carles Riba 2024. El cicle es tancarà el 16 de maig amb La calavera de l’apòstol (Editorial Columna, 2025), de Jaume Clotet.

Qui conduirà les converses

Les sessions estaran conduïdes per professionals del periodisme, la crítica literària i la creació. La també periodista cultural Pilar Argudo introduirà la trobada amb Lluís Llort. La periodista i escriptora Gemma Ventura moderarà la sessió amb Dolors Miquel. El crític literari Esteve Plantada conduirà la conversa amb Blanca Llum Vidal, i l’escriptora Clara Ardèvol moderarà la sessió de cloenda amb Jaume Clotet.

Un programa estable a la ciutat

El Cafè amb Lletres és un programa de divulgació literària que es desenvolupa a Cerdanyola del Vallès des de fa més de 18 anys i forma part del Pla Director de Lectura de la ciutat. La iniciativa està organitzada per l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, amb la col·laboració de les llibreries Èfora, L’Aranya i Llibreria Lilliput, i el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Més info: El Cafè amb Lletres celebra 18 anys amb novel·la negra i reivindicació cultural

Sessions obertes al públic

Totes les trobades tindran lloc a la Sala Enric Granados a partir de les 19 h. L’accés serà lliure fins a completar l’aforament.

Més info: Cerdanyola enceta l’any amb dues convocatòries literàries obertes

EL Cafè amb Lletres, que compta amb un públic fidel, ha publicat aquesta setmana l'icònic punt de llibre que serveix per a promocionar les sessions literàries. 

Punt de llibre Cafè amb Lletres

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris