Moment de la presentació de la feina del GREC al MAC

HISTÒRIA

El Grup de Recerques i Estudis Cerdanyolencs ampliarà l'Arxiu Històric

El GREC va presentar els treballs fets ens els seus primers mesos d'activitat amb un acte al MAC el 9 de maig

 

 

El Grup de Recerques i Estudis Cerdanyolencs (GREC) va presentar en un acte, el 9 de maig, al Museu d'Art de Cerdanyola (MAC) els resultats dels seus primers mesos de feina. Principalment, el GREC s'ha dedicat a inventariar els continguts de l'Arxiu Mimó, creat durant dècades per Jaume Mimó i Llobet, alcalde de Cerdanyola durant la República.

 

Després de la tasca d'organitzar el material històric, posaran la documentació a l'abast de tothom, prioritzant aquella que fa referència a Cerdanyola i no estigui ja disponible de forma online. Part de l'Arxiu Mimó ja es pot visionar a internet, gràcies a la tasca feta per Jaume Mimó i Sarrablo, fill del creador de l'Arxiu, destaquen des del GREC. La difusió del material es farà, bàsicament, també de forma online amb l'objectiu de preservar els originals, en molts casos documents únics que no es podrien reemplaçar.

 

L'inventari íntegre de l'Arxiu Mimó ja es pot consultar a través del web del GREC.

 

 

Ampliació de l'Arxiu Històric

 

Durant la presentació, els membres del GREC van anunciar que el Grup de Recerca està a punt d'assumir també la gestió de l'Arxiu de Josep Maria Cortada (Xane), periodista i cap del Gabinet d'Alcaldia de l'Ajuntament durant el mandat de Celestino Sánchez. A més, destaquen que en els primers mesos d'existència del GREC, que es va presentar al mes de gener, han rebut altres donacions com el fons documental de Josep Naudí (durant molts anys una de les figures més importants del panorama cultural de Cerdanyola).

 

Per una altra banda, van explicar que han iniciat converses per fer-se càrrec de dos arxius de gran importància històrica, aportats per famílies arrelades a Cerdanyola des de fa segles, i que es componen de documents que tenen, en alguns casos, centenars d'anys d'antiguitat.

 

Tot i això, asseguren que les converses encara no estan tancades i que quan s'arribi a un acord, el GREC anunciarà públicament el nom de les famílies i presentarà els arxius.

Veure Comentaris