Cultura
El GAT, 50 anys defensant la cultura catalana a sobre dels escenaris de Cerdanyola
L'entitat ha engegat la celebració del seu aniversari amb la primera Mostra de Teatre de Cerdanyola
El Grup Artístic Teatral celebra 50 anys d'història a les bambolines de Cerdanyola. La companyia commemorarà el mig segle d'activitat amb dos grans caps de setmana plens de teatre amateur, propostes infantils amb espectacles de pallassos i circ, i mostres de cultura popular per part d'altres entitats de Cerdanyola. Aquest divendres, 9 d'octubre, s'ha inaugurat una exposició itinerant a l'Ateneu, donant pas al plat fort del programa: la celebració de la primera Mostra de Teatre amateur de Cerdanyola del Vallès.
50 anys de representacions
L'exposició visitable al passadís que condueix a la Sala 22 i a l'interior d'aquesta ofereix un viatge temporal per les diferents obres representades pel GAT mitjançant els cartells i algunes peces de vestuari d'aquestes. La mostra s'ha inaugurat en un petit acte "de família" que ha reunit membres del GAT, dels Amics del Teatre de Ripollet i veïns de Cerdanyola. L'acte ha estat conduït per Francesc Vilaró, president del GAT, i ha comptat amb la participació d'Andrea Borrego, regidora de Cultura.
Assistents es miren el vestuari del GAT. Foto: Laia Jubany
1a Mostra de Teatre amateur de Cerdanyola
200 representacions després, la companyia recupera la que hauria d'haver estat la seva obra debut, El procés de Mary Duggan, en honor del seu 50è aniversari i per a representar-la en la primera Mostra de Teatre Amateur de Cerdanyola. La mostra ha començat aquest mateix divendres amb la representació de Terra Baixa per part dels Amics del Teatre de Ripollet.
Aquest dissabte, 10 d'octubre, la mostra continua amb la Companyia Teatral de Vilafranca del Penedès i l'obra de comèdia Losers. Els cerdanyolencs representaran El procés de Mary Duggan el divendres, 16 d'octubre. "Divendres tenim el plat fort, va ser la primera obra que es va començar a llegir per estrenar, però no ens van deixar estrenar-la perquè en aquell moment, 1975, encara teníem la censura. La fem 50 anys després", ha celebrat Vilaró. Les entrades estan a la venda a la pàgina web de l'entitat.
Dissabte, 10 d'octubre.
Losers. Companyia Teatral de Vilafranca del Penedès. Hora: 20 h. Lloc: Ateneu. Preu: 6 €.
Divendres, 16 d'octubre.
El procés de Mary Duggan. Grup Artístic Teatral. Hora: 20 h. Lloc: Ateneu. Preu: 6 €.
La programació continuarà el següent cap de setmana amb una matinal infantil i una demostració de cultura popular.
Un grup de pas que perdura en el temps
El GAT és un grup divers pel qual han passat unes 300 persones al llarg d'aquests 50 anys, incloent-hi molts estudiants de la UAB, alguns dels quals han acabat tornant després d'acabar l'etapa universitària. Borrego ha volgut destacar la feina altruista que han fet els diferents membres de l'entitat, "tenir una entitat amb aquests anys a una ciutat com Cerdanyola és digne de donar les gràcies".
D'Anna Frank als Pastorets, defensant la llengua i la cultura
Descoberta per casualitat, Crònica d'una esperança (diari d'Anna Frank) és l'obra més destacada de la companyia. La representació va comptar amb la presència de l'autor i va derivar en un contracte amb l'Ajuntament de Barcelona per fer representacions a diversos barris de la capital. Relacionada amb l'experiència dels camps de concentració i l'amagatall d'Anna Frank l'obra va tenir la visita de la secretària d'Otto Frank, Miep Gies, a Cerdanyola.
Altres obres molt importants pel grup van ser Tres, eren tres, les filles de la Flora i Els Pastorets, una representació tradicional molt participativa on molts cerdanyolencs han crescut amb el GAT. Borrego també ha volgut ressaltar el paper de l'entitat en la història social de la ciutat, "sortir d'un casal parroquial ens diu molt de la nostra ciutat. Vau ser uns dels pioners en les reivindicacions de la llengua i la cultura catalana".
Des del GAT han atorgat un reconeixement a l'Ajuntament de Cerdanyola pel seu suport durant tots aquests anys, així com la seva implicació en el 50è aniversari.
Francesc Vilaró fa entrega d'un reconeixment a Andrea Borrego, en representació de l'Ajuntament. Foto: Laia Jubany
Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris