La hissada de banderes del darrer 28 de febrer va ser l'acte central de la programació. Foto: Núria Puentes

Cultura

'Charnego', dansa d'Andalusia a Cerdanyola

La Casa d'Andalusia de Cerdanyola organitza un festival de ball aquest dissabte en el marc del Dia d'Andalusia

La comunitat andalusa de Cerdanyola, així com tots els aficionats al folklore d'aquest territori, està de celebració i és que la Casa d'Andalusia de Cerdanyola ha preparat una extensiva programació en honor al 28 de febrer, Dia d'Andalusia, per viure la cultura andalusa des del municipi. Aquest cap de setmana és el torn del festival de dansa flamenc Charnego. 

'Charnego', Festival de Dansa 

L'Escola de Ball Flamenc de la Casa d'Andalusia farà una demostració de flamenc i sevillanes aquest dissabte 14 de març en el marc del Festival del Dia d'Andalusia. L'espectacle es representarà a les 18 h al Teatre de l'Ateneu.

Al festival també actuaran el Coro Casa Andalusia i l'Escola de dansa María Dávila. A més, l'Agrupació Sardanista de Cerdanyola ens va avançar en exclusiva que l'espectacle comptarà amb una fusió de les danses tradicionals catalanes i andaluses

Sevillanes a la plaça Abat Oliba. Foto: Marc Mata

Fi de programació el 21 de març amb dos actes paral·lels

El dissabte 21 de març la comunitat andalusa s'haurà de repartir perquè l'entitat cerdanyolenca proposa dos grans esdeveniments a les 19 hores. Al Teatre de l'Ateneu tindrà lloc l'espectacle de l'escola de dansa àrab. Mentre la sala d'actes de la Casa d'Andalusia acollirà l'acte d'exaltació a la saeta i a la Setmana Santa

Dia d'Andalusia, l'autonomia d'un poble 

La diada commemora el 28 de febrer de 1980, dia de la celebració del referèndum d'autonomia d'Andalusia en què el poble andalús va votar massivament a favor d'aconseguir una autonomia plena.

Per celebrar el Dia d'Andalusia a Cerdanyola, la Casa d'Andalusia va acollir la tradicional hissada de banderes verd-i-blanques, així com el cant dels himnes oficials a la seu de l'entitat, carrer Indústria. La programació, però, va començar amb una matinal flamenca amb Ismael Cabrera i Jose Gabriel Calderon el darrer 22 de febrer. 

Hissada de banderes 2026. Foto: Núria Puentes

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris