Durant el 2024 el 112 va rebre 12.148 trucades des de Cerdanyola. FOTO: Arxiu

Actualitat

Durant el 2024 el 112 va rebre 12.148 trucades des de Cerdanyola

Representa un 5,5% del total de trucades al 112 del Vallès Occidental

La delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz Romero, i la directora del CAT112, Irene Fornós, han presentat el balanç d’activitat del telèfon d’emergències 112 a la vegueria de Barcelona durant l’any 2024.

Segons aquestes dades, al conjunt de la vegueria de Barcelona es van realitzar l’any passat 1.570.619 trucades al telèfon d’emergències 112, amb un increment de l’1,8% respecte a l’any 2023. Aquestes trucades al 112 són el 66,4% del total de les trucades operatives fetes des de tot Catalunya. Des del Vallès Occidental l’any passat es van fer 219.608 trucades al telèfon d’emergències 112, fet que significa un augment del 2,6%. Terrassa és la població de la nostra comarca amb més trucades (57.762), mentre que des de Cerdanyola es van fer 12.148 (un 5,5% del total de trucades al 112 del Vallès Occidental).

A la comarca, un 35,7% d’aquestes trucades van ser per temes de seguretat; un 32% van ser per demanar assistència sanitària, un 14’5, per motius de trànsit; per civisme es van fer el 5’4% de les trucades; i per incendis es van fer un 4,4% de les trucades.

Si ens centrem en les dades de cada motiu a Cerdanyola, durant el 2024 el 112 va rebre des de Cerdanyola 4075 per assistència sanitària, 3799 per seguretat, 2320 per temes de trànsit, 754 per altres incidències, 531 per causa d'incendi, 477 per motius de civisme, 67 per fuita de gas, aigua o altres, 57 per accident, 35 per meteorologia i 33 per medi ambient. 

Balanç desglossat de 2024 a Cerdanyola. FOTO: Web 112

 

La delegada Pilar Díaz ha recordat que "darrere de cada trucada hi ha una situació que requereix atenció immediata, i la feina dels equips d'emergència i els cossos de seguretat és clau per garantir la seguretat i l’atenció a la ciutadania”. Díaz explica que aquestes estadístiques ajuden a identificar tendències i a “millorar els protocols d’actuació per garantir una resposta cada cop més àgil i efectiva”

Per la seva banda, la directora del CAT112, Irene Fornós, ha destacat la rellevància d'un servei essencial com el telèfon 112 d'emergències en un “territori tan complex i amb realitats diverses com la vegueria de Barcelona, amb grans ciutats i vies de circulació, infraestructures aeroportuàries i milions de residents i visitants". Per a Fornós, el fet que el CAT112 pugui atendre les trucades “de forma ràpida i eficaç garanteix un bon servei a la ciutadania del sistema d'emergències".

A més, comenta que "el fet que el CAT112 pugui atendre les trucades de forma ràpida i eficaç garanteix un bon servei a la ciutadania del sistema d'emergències"_ ha afegit la directora de CAT112. Fornós també ha destacat el volum de trucades _"molt rellevant"_ que es traspassen des del CAT112 a cossos municipals com Guàrdia Urbana de Barcelona o Bombers de Barcelona.
 

Aquest és el balanç del que portem de 2025 
 

En el que portem d'any 2025, el 112 ha rebut des de Cerdanyola: 730 per assistència sanitària, 492 per seguretat, 287 per temes de trànsit, 97 per altres incidències, 57 per causa d'incendi, 67 per motius de civisme, 10 per fuita de gas, aigua o altres, 10 per accident, 1 per meteorologia i 19 per medi ambient. 
 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris