ERC Cerdanyola mostra el seu malestar per una "possible privatització de l'ús de la Casa Llopis"
Els republicans critiquen que "es privatitzi la gestió de patrimoni municipal que havia de servir per la seva finalitat per la qual es va comprar"
El grup municipal d'Esquerra Republicana a Cerdanyola del Vallès es mostra preocupat per "la possible privatització de l’ús de la Casa Llopis". Els republicans critiquen que "es privatitzi la gestió de patrimoni municipal que havia de servir per la seva finalitat per la qual es va comprar", explica Iñigo Enterria.
Els republicans afegeixen que "des del maig de 2021 -fa ara més de 4 anys-, la finca i l’edifici de la Casa Llopis són de propietat municipal. Donant compliment finalment a l’acord d’inversions aprovades el 25 d’abril de 2018 durant el mandat de l’alcalde Carles Escolà d’acord amb un compromís assumit amb ERC.
"S’havia de destinar l’edifici i els jardins a un ús i a un servei públic concret", remarquen. Recorden també que en el Ple de l'Ajuntament, en data 28 d'octubre de 2021 es va aprovar per la majoria absoluta dels regidors i regidores una moció que instava al govern a realitzar un procés participatiu ciutadà per definir els possibles usos dels jardins i de l’edifici de la casa Llopis. Una moció que era "una a proposta dels Grups Municipals d’ERC i Guanyem Cerdanyola", diuen.
Des d'ERC mostren el seu malestar que el govern municipal no hagi donat compliment a la mateixa moció aprovada i que durant aquests quatre anys "la casa Llopis ha estat tancada, no s’ha fet cap obra, ni s’ha dedicat a cap ús, si bé els jardins i exteriors han estat objecte d’una important transformació i són avui en dia un espai públic obert".
Dijous, en el ple municipal, ERC votarà en contra de la proposta que presentarà el PSC
A més comenten que ara el PSC ha presentat una proposta d’acord pel Ple Ordinari del proper 25 de setembre, per la qual es porti a terme la “desafectació del bé de la classificació de l’inventari de béns municipal com a bé de domini públic i restant amb la naturalesa jurídica de bé patrimonial”. Segons els republicans, això significa que la casa Llopis "deixi de ser un bé municipal destinat a l'ús general o al servei públic, per passar a ser un bé municipal que no estarà destinat directament a cap ús públic o a l’exercici de cap servei públic, podent-ne fer un ús i una gestió privada. En aquest sentit consta a l’expedient manifestacions concretes que es vol cedir l’immoble a una associació per a que s’encarregui del manteniment i en faci l’ús oportú.
Més enllà de les possibles afectacions jurídiques, i fins i tot econòmiques, de la proposta, per ERC no hi ha cap necessitat ni utilitat pública en la proposta. Els republicans consideren que això mostra "la incapacitat manifesta del PSC per a gestionar serveis públics, per a posar en valor el patrimoni de la ciutat, per a destinar els equipaments municipals a la col·lectivitat i al bé comú. I, sense cap causa, vol cedir a una empresa privada l’ús d’un edifici que hauria de ser per l’ús i gaudi general i complir amb la seva finalitat de servei públic com altres edificis de la ciutat".
Creuen que la moció aprovada el 2021 s'havia d'haver complert
Els republicans creuen que s’hauria d’haver complert amb la moció aprovada el 2021 perquè sigui mitjançant un procés participatiu que es decideixin els usos, aquest edifici podria ser, entre d’altres, unes oficines municipals o un equipament cívic destinat a espais públics per entitats.
Finalment volen recordar que la gestió de la Casa Llopis com a bé patrimonial significarà no només el seu possible ús privat, sinó que s’haurà d’utilitzar l’equipament amb el criteri de màxima rendibilitat, d’acord amb la pràctica civil i mercantil, i que fins i tot pot ser objecte de venda, permuta i també ser embargat, si fos el cas. En quant a aquesta qüestió, asseguren que dijous votaran en contra de la proposta que el PSC presentarà al ple d'aquest mes de setembre. També confirmen haver traslladat aquest malestar a l'equip de govern i que la resposta que han rebut és que "ells tenen el coll avall i que no pot continuar més temps buit".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris