Incendi al campus de la UAB: afecta l’IRTA-CReSA de Cerdanyola
El foc ha obligat a evacuar l’edifici del Centre de Recerca en Sanitat Animal i Bombers hi treballa amb 15 dotacions
Informació actualitzada a les 16.34 hores
Un incendi afecta aquest dimecres 17 de juny el Centre de Recerca en Sanitat Animal IRTA-CReSA, un dels centres de recerca situat all campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) a Cerdanyola del Vallès. La columna de fum és visible des de diversos punts del Vallès, entre els quals el barri de Can Xarau, a Cerdanyola, i zones de Sant Cugat com Volpelleres o el passeig de Francesc Macià. Segons publica el Diari de Sabadell, també es pot veure des de vies com l’AP-7 i la C-58.
Columna de fum des de Volpelleres, a Sant Cugat. FOTO: TOT Sant Cugat.
Els Bombers han rebut l’avís del foc a les 15.22 h. Tot i que una primera informació parlava de cinc dotacions, Bombers ha confirmat posteriorment que el dispositiu és de 15 dotacions. Quan els efectius han arribat al lloc dels fets, les persones que hi havia a l’edifici ja havien evacuat les instal·lacions. Segons les primeres informacions, no consten persones ferides.
El foc hauria començat a l’exterior
Les primeres informacions apunten que l’incendi s’hauria iniciat a l’exterior de les instal·lacions, en una zona d’animals o en una caseta annexa utilitzada com a granja, i que posteriorment s’hauria propagat cap a l’interior d’un dels laboratoris. La segona planta de l’edifici ha quedat afectada.
L’IRTA-CReSA és un centre de recerca en sanitat animal ubicat al campus de la UAB a Cerdanyola, de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. El centre disposa d’instal·lacions de bioseguretat i d’alta biocontenció per treballar amb agents biològics relacionats amb la salut animal.
Un centre sota el focus per la PPA
L’IRTA-CReSA va quedar sota el focus informatiu arran del brot de pesta porcina africana detectat a finals de novembre a l’entorn natural del campus de la UAB. En aquell moment, es va investigar si el virus podia tenir l’origen en un laboratori de recerca. Posteriorment, els informes i la seqüenciació genètica van descartar que el brot sortís de les instal·lacions de l’IRTA-CReSA, tot i que les investigacions sobre l’origen exacte de la malaltia van continuar obertes durant mesos.
De moment, no s’ha confirmat la causa de l’incendi ni si el foc ha afectat material sensible del centre.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris