Ivan Garnelo presentant el seu primer poemari. FOTO: Marc Mata

Actualitat

Ivan Garnelo captiva Cerdanyola

Cal Pintxo va acollir dissabte la presentació del seu primer poemari

L’escriptor i poeta Iván Garnelo Morán, sota el nom artístic d'hivanramone, ha estrenat oficialment el seu primer poemari 'Memòria de la pols: de la runa al fang', publicat per l'Editorial Olé Libros. 

Durant l’acte, celebrat dissabte 20 de juny a Cal Pintxo, els assistents van poder transitar pels diferents estadis del llibre, estructurat en blocs que van des de «L’abisme interior» fins a la «Llum a la finestra». L’esdeveniment va comptar amb l’explicació de l’estructura de l'obra i de com s’ha desenvolupat cadascuna d'aquestes parts per arribar a la consciència social. Un dels moments més destacats de la jornada va ser la lectura del poema Fang, a càrrec de Marta Peris des del públic, una intervenció que va remarcar el caràcter col·lectivista i de compromís social de l'obra.

 L'acte va arribar al seu clímax tancant el cercle lingüístic i vital de l'autor amb la recitació de Miña Terra en gallec, simbolitzant el retorn a  l'arrel. «Poder presentar aquest projecte ara al públic li dona més categoria d’existència i m’anima a seguir endavant amb projectes futurs tan bon punt tanquem el que ara tinc entre mans», va destacar hivanramone.

Una assistent llegint un dels poemes. FOTO: Marc Mata

Després del recital, es va obrir un espai de micro obert i de diàleg amb el públic, seguit de la signatura d'exemplars. Aquesta jornada consolida el tret de sortida d'aquest projecte trilingüe, on el català, el gallec i el castellà conviuen de manera orgànica. 

Garmelo tornarà a presentar el seu llibre el 20 de setembre a les 13h al bar El Solidari (Cerdanyola del Vallès). 

Memòria de la pols: de la runa al fang

El poemari és un trajecte que neix en la runa de la solitud per acabar trepitjant el fang de la realitat social i el compromís 
col·lectiu.

Escriptor, poeta i historiador

hivanramone és l'alter ego artístic d'Iván Garnelo Morán (Ponferrada, 1992). Escriptor, poeta i historiador graduat a la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 2016. La seva obra és un reflex orgànic de les seves arrels maternes i d'adopció, reivindicant la poètica en diverses llengües.

Més info: Dues cites literàries amb accent cerdanyolenc

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris