Què fer a Cerdanyola?
La Jugatecambiental del Parc del Turonet se suma al 8è Bioblitz Metropolità amb propostes familiars
El Bioblitz és una jornada de ciència ciutadana, els participants col·laboren en un recompte col·lectiu de flora i fauna
Aquest diumenge 25 de maig, la Jugatecambiental del Parc del Turonet acollirà una nova edició del Bioblitz Metropolità. La cita tindrà lloc de 11.30 a 13.30 h amb un conjunt de propostes destinades a públic familiar. El Bioblitz és una jornada de ciència ciutadana, els participants col·laboren en un recompte col·lectiu de flora i fauna.
Les observacions es duen a terme amb l’acompanyament d’educadors ambientals i naturalistes experts. Les dades recollides es publicaran a les plataformes Ornitho i Ocells dels Jardins, i es podran consultar a través del Visor de fauna de l’AMB. Els participants exploraran espais que fomenten la biodiversitat com jardins de papallones, hotels d’insectes, refugis per a fauna, basses naturalitzades i prats florits. La primavera d’enguany, especialment plujosa i amb temperatures suaus, crea condicions ideals per observar una gran varietat d’espècies, segons ha publicat l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
L’espai educatiu i lúdic de la Jugatecambiental oferirà tallers, jocs i itineraris guiats. La proposta és gratuïta i pensada per gaudir en família. L'activitat forma part de la Quinzena de la Biodiversitat, impulsada per l’AMB. Es celebra en el marc del Dia Mundial de la Biodiversitat (22 de maig) i el Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny).
Des del 2018, el Bioblitz ha implicat més de 5.700 persones i ha registrat més de 5.000 observacions de fauna i flora. L’Ajuntament de Cerdanyola i l’AMB impulsen aquesta iniciativa que combina lleure, educació ambiental i ciència ciutadana.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris