Política | Solidaritat internacional
El Parlament dona suport al comboi amb Ucraïna que també impulsa Cerdanyola
La cambra catalana anima els municipis a participar en la iniciativa, que ja havia rebut el suport del ple municipal. El 31 d'octubre, l'Ateneu acollirà un cinefòrum amb els impulsors del projecte.
El Parlament de Catalunya ha expressat el seu suport al Comboi Internacional de Solidaritat amb Ucraïna, una iniciativa en què participen membres de la Xarxa Europea de Solidaritat amb Ucraïna (XESU) de Cerdanyola i Ripollet. La declaració institucional, llegida dimecres 21 d'octubre durant el ple de la cambra catalana, anima els ajuntaments, les entitats socials i la ciutadania a implicar-se en el projecte, que preveu portar ajuda humanitària a Ucraïna a finals de novembre.
La declaració, impulsada pel PSC-Units, Junts, ERC i els Comuns, va ser llegida pel secretari segon de la Mesa del Parlament, Juli Fernàndez. El text reconeix la tasca de les organitzacions sindicals, els moviments socials i les persones voluntàries que preparen el comboi i reivindica la necessitat de mantenir el suport a la població ucraïnesa davant la invasió russa.
El projecte, que ja s'havia presentat a Cerdanyola i Ripollet, preveu sortir de Barcelona el 20 de novembre. A més del transport de material humanitari, vol reforçar la cooperació entre municipis i les relacions amb la societat civil ucraïnesa.
Cerdanyola ja havia aprovat una moció de suport al juliol
El pronunciament del Parlament dona continuïtat a una iniciativa que ja havia arribat a les institucions locals. El ple de Cerdanyola del 16 de juliol va aprovar per unanimitat una moció de suport al Comboi Internacional de Solidaritat amb Ucraïna dels Sindicats i Moviments Socials, presentada per Junts i ERC.
Restes del refugi infantil destruït per l’impacte d’un dron rus al pati d’una escola bressol de Sumy, al nord est d’Ucraïna. .FOTO: Fran Richart. FOT
La implicació local també s'ha concretat en activitats informatives i solidàries. El passat febrer, coincidint amb el quart aniversari de la invasió russa, la XESU va organitzar a Cerdanyola un acte sobre els quatre anys de guerra a Ucraïna i va impulsar una campanya de suport a una escola bressol de Sumi afectada pels bombardejos. Al juny, la xarxa va presentar al barri del Pont Vell de Ripollet el projecte del comboi i les possibilitats de participació. La iniciativa, prevista inicialment a l'octubre, s'ha ajornat al novembre.
El setembre, Manel Navarro, membre de XESU Ripollet, va explicar els preparatius del comboi i les gestions per aconseguir el suport del Parlament. La declaració d'aquesta setmana materialitza aquest reconeixement institucional.
El text parlamentari també defensa la protecció de les persones refugiades, el respecte al dret internacional i una reconstrucció d'Ucraïna que garanteixi els drets i el futur de la seva població.
Un cinefòrum a l'Ateneu el 31 d'octubre
La mobilització continuarà a Cerdanyola el dissabte 31 d'octubre amb l'acte solidari "Ucraïna no estàs sola", un cinefòrum que tindrà lloc a les 18 h a l'Ateneu de Cerdanyola..
Cartell del cinefòrum solidari "Ucraïna no estàs sola", que se celebrarà el 31 d'octubre a l'Ateneu de Cerdanyola. FOTO: XESU
Hi intervindran Alfons Bech, coordinador del comboi; l'exalcalde Toni Morral, membre de XESU Cerdanyola i Manel Navarro, de XESU Ripollet.
La trobada permetrà conèixer els preparatius del comboi i les possibilitats de col·laboració ciutadana abans de la sortida prevista cap a Ucraïna
Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
