Cerdanyola podria passar a formar part de la Zona 1 de l'AMB

TRANSPORT

Acord perquè Cerdanyola formi part de la zona 1 del transport

La T-10 de dues zones val vint euros i passaria a costar-ne deu

 

 

 

 

L'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Generalitat de Catalunya han arribat a un acord per tal d'integrar divuit municipis, fins ara a la zona 2, a la primera corona del transport metropolità, segons informa El País. Entre aquests municipis està Cerdanyola del Vallès. La T-10, d'aquesta manera, passarà pels cerdanyolencs dels vint euros actuals a deu euros. El bitllet senzill passaria de més de 3 euros a 2,15 per anar de Cerdanyola a Barcelona.

 

Tot i això, encara hi ha aspectes per tancar, com el finançament. I és que l'entrada a la zona 1 suposarà un nou tribut pels ajuntaments i que, en el cas de Cerdanyola i altres municipis, gravaria els propietaris de béns immobles. La idea és que la nova zonificació pugui entrar en funcionament a partir del gener de 2019.

 

Coincidint amb la reunió aquesta setmana entre els municipis i el govern de l'Àrea Metropolitana, ERC de Cerdanyola va anunciar els detalls del possible futur del transport a la ciutat. El dia decisiu serà el 16 d'octubre, quan el consell metropolità sotmetrà a aprovació inicial aquesta integració tarifària. En aquesta votació, ERC, que forma part del govern metropolità, anuncia que votarà a favor.

 

"Actualment les dues estacions de RENFE de Cerdanyola (Centre i UAB) tenen més de 20.000 viatgers diaris, que juntament amb els desplaçaments diaris a les estacions de FGC de Bellaterra i de la Universitat Autònoma (més d'11.000 viatgers), i les xarxes interurbanes d'autobusos (més de 6.000 viatgers/dia)", destaquen des d'ERC.

 

Sobre el nou tribut que compensaria la rebaixa del preu del bitllet, El País indica que es calcula sobre la base del valor cadastral de la residència. Per tant, per a un pis amb un valor de 100.000 euros es pagaran uns 156 euros, segons els càlculs de l'AMB.

 

Veure Comentaris