Els CAP de Cerdanyola responen preguntes sobre el coronavirus
Els professionals dels CAP de Cerdanyola responen preguntes freqüents de la ciutadania
Els Centres d'Atenció Primària (CAP) de Cerdanyola del Vallès han respós un seguit de preguntes recurrents que la ciutadania ha fet durant els últims dies en referència al coronavirus. "Durant els darrers dies, des dels CAP Serraparera, CAP Canaletes i CAP Farigola hem rebut un allau de trucades que podrien arribar a col·lapsar les nostres línies de telèfon", expliquen des dels CAPs.
Cal recordar que per a informació i urgències el Departament de Salut també disposa dels telèfons 061, 012 i 112.
Preguntes i respostes freqüents dels usuaris dels CAP sobre el COVID-19:
1. Puc demanar una visita al meu metge o infermera?
Davant de la situació actual i seguint les directrius de les autoritats sanitàries, des dels centres d’atenció primària des de la setmana passada i fins a nou avís, només es faran atencions que no puguin esperar, només visites urgents.
Des dels CAP s’estan reprogramant visites i proves que poden esperar.
2. M’han trucat del CAP i no he pogut agafar el telèfon.
Des del CAP us tornaran a trucar, espereu la trucada. Si heu demanat una visita telefònica, estigueu atents al telèfon.
3. Què haig de fer si em cal una nova recepta?
Podeu anar directament a la farmàcia amb la vostra targeta sanitària. Vegeu informació 'Coronavirus-pla de medicació'.
4. Una baixa mèdica per COVID-19 és baixa amb motiu “accident laboral”?
Les baixes mèdiques per COVID-19 es fan com a malaltia comuna i a efectes de la prestació econòmica, serà assimilada a accident laboral. Per a més informació, consulta les indicacions oficials de Salut.
5. Teniu mascaretes i guants per a la població?
Les mascaretes i els guants que tenim als centres són per als professionals del centre i per als malalts que vinguin al centre.
Des dels Centres d'Atenció Primària recorden que el sistema sanitari reforça l’atenció no presencial potenciant l’espai digital La Meva Salut.
Veure Comentaris