Cerdanyola, entre les 15 ciutats amb l'atur més baix d'Espanya
Cerdanyola del Vallès és la 13a ciutat de l'Estat espanyol amb la taxa d'atur més baixa. Amb un 11,4% d'atur, Cerdanyola presenta el mateix valor que Rivas-Vaciamadrid, a Madrid.
L'Institut Nacional d'Estadística ha publicat un recull de dades en l'àmbit de l'ocupació que situen Cerdanyola dincs el Top 15 de ciutats amb la taxa d'atur més baixa. Al capdavant de la taula, Pozuelo de Alarcón i el municipi vallesà veí, Sant Cugat del Vallès, son les ciutats amb l'indicar més baix presentant un 7,4% d'atur.
Segueixen el ranking amb un 8,3% San Sebastià i Las Rozas. Molt aprop, Majadahonda se situa en la cinquena posició amb un 8,4% d'atur. Getxo, també País Basc, és l'última ciutat que presenta una taxa d'atur per sota del 10%. Tot seguit, Castelldefells (10,3%) i Barcelona (11%) són les següents ciutats catalanes en la llista abans d'arribar a Cerdanyola.
Segueixen la llista Alcobendas (11,1%), Irun (11,2%) i Burgos (11,3%). En 12a i 13a posició, Rivas-Vaciamadrid i Cerdanyola presenten un 11,4% d'atur i tanquen la llista Saragossa i Vitoria-Gasteiz amb un 11,7%.
En l'extrem contrari, els valors més alts de l'indicador municipal d'atur es troben a Linares (39,0%), Còrdova (33,2%) i Sanlúcar de Barrameda (33,1%).
Millors dades de l'any
L'entrada de Cerdanyola dins la llista de municipis amb la taxa d'atur més baixa coincideix amb la baixada més gran del nombre d'aturats aquest any a la ciutat. Al mes de maig es va passar de 2.648 a 2.516 persones registrades a l'atur. Això suposa 132 aturats menys, la baixada més alta des del gener de 2018. L'anterior baixada més gran es va donar al mes de setembre de 2018, quan el total va baixar en 138 persones.
Amb l'arribada dels mesos d'estiu, però, la tendencia històrica és que l'atur experimenti un repunt al mes d'agost per l'estacionalitat. Tot i això, les dades del mes de maig certifiquen una dinàmica positiva en l'evolució de l'atur a Cerdanyola. La ciutat suma cinc mesos a la baixa, tot el 2018 fins ara, i registrant les xifres d'atur més baixes des de l'inici de la crisis. Si comparem la xifra d'aturats entre el mes de maig de 2018 i el del 2017, la tendència és clara. Fa un any, hi havia 2.790 persones registrades a l'atur a Cerdanyola, 274 persones més que actualment.
Veure Comentaris