Un grup d’alumnes aixeca les mans durant la cloenda del projecte Cultura Emprenedora a l’Escola, aquest dimarts a l’Ateneu. FOTO: Núria Puentes

Societat

Les cooperatives escolars reparteixen xecs solidaris

Els 323 alumnes del projecte CuEmE han destinat part dels beneficis del Mercat de Cooperatives a entitats socials

Crear una cooperativa, repartir responsabilitats, elaborar productes, vendre’ls i decidir a quina causa social destinar una part dels guanys. Aquest ha estat el procés que han viscut aquest curs 323 alumnes de cinquè de primària de Cerdanyola dins el projecte Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE).

L’Ateneu va acollir aquest dimarts 2 de juny la cloenda del programa, impulsat per l’Ajuntament de Cerdanyola amb el suport de la Diputació de Barcelona. En aquesta edició hi han participat 14 cooperatives escolars creades en deu centres educatius de la ciutat. Els tutors i tutores també van recollir els diplomes per a tot l’alumnat.

Aprendre fent

El CuEmE acosta els infants al funcionament d’una cooperativa a través d’una experiència pràctica. Durant el curs, l’alumnat ha constituït la seva pròpia cooperativa, ha assumit càrrecs, ha pres decisions en grup, ha dissenyat i elaborat productes i els ha venut al Mercat de Cooperatives Escolars.

Més info: Nova edició del Mercat de Cooperatives Escolars amb 14 propostes

La cloenda va servir per fer balanç de l’experiència i per lliurar els xecs solidaris a les entitats escollides per cada cooperativa. Representants de les entitats beneficiàries van recollir les aportacions i van agrair la feina feta pels escolars.

L’alcalde, Carlos Cordón, i la regidora de Promoció Econòmica, Cristina Padilla, van agrair la implicació de l’alumnat, els equips docents, les famílies, les entitats socials i els serveis municipals que fan possible el projecte.

De l’aula a les entitats socials

Les cooperatives han destinat part dels beneficis a causes vinculades a la salut, les cures, la inclusió, el benestar animal, la maternitat i la cultura solidària.

BUIGART, SCCL, de l’Escola Carles Buïgas, ha escollit l’ACFA, l’Associació de Cuidadors de Malalts d’Alzheimer de Cerdanyola, que dona suport a persones cuidadores i familiars. També han destinat l’aportació a l’ACFA COOPERMONT, SCCL, i BESIMOON, SCCL, del Col·legi Montserrat.

COOPLISEUM, SCCL, de l’Escola Collserola, ha triat ADAC Cerdanyola, entitat dedicada a la protecció i el benestar dels animals. La mateixa entitat també ha estat escollida per PETITS VENEDORS/ES DEL SALTELLS, SCCL, de l’Escola Saltells, i per EL RACONET CREATIU, SCCL, de l’Escola Serraparera.

COOPERATIVA HUMA, SCCL, de l’Escola Fontetes, ha destinat la seva aportació a Mamimamo, associació de suport a la maternitat, la lactància i la criança. COOPERASINIA, SCCL, de l’Escola Municipal La Sínia, ha escollit FADAM, entitat vinculada al suport a famílies amb infants amb càncer i a la investigació del càncer infantil.

L’altra cooperativa de La Sínia, PANTERES AL DETALL, SCCL, ha vinculat la seva aportació a l’Associació Catalana de Parkinson, que acompanya persones afectades per aquesta malaltia i les seves famílies. A Serraparera, LES FORMIGUES PLÀSTIQUES, SCCL, ha triat Oncolliga, que ofereix suport a persones amb càncer i als seus familiars.

XR1, SCCL, de l’Escola Xarau, ha escollit la Fundació Catalònia, dedicada a l’atenció de persones amb discapacitat intel·lectual, trastorns de conducta o en situació de vulnerabilitat. FEDACREA, SCCL, i FEDAC BOX, SCCL, de FEDAC Cerdanyola, han destinat l’aportació al Cor Ítaca, entitat coral de la ciutat que organitza concerts solidaris.

La relació es completa amb COLLA 27, SCCL, de l’Escola Sant Martí, que ha escollit l’Associació de Cardiopaties Congènites, una entitat que acompanya persones amb cardiopatia i les seves famílies.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris