Concentració de Diguem Prou davant l'Ajuntament, el 30 d'abril. FOTO: Judit Josa

Societat

Diguem Prou es concentra contra els assassinats masclistes

El col·lectiu convoca aquest dijous una protesta davant l'Ajuntament després de comptabilitzar vuit dones assassinades durant l'agost

Diguem Prou Cerdanyola tornarà a sortir al carrer aquest dijous 27 d'agost, a les 19 h, per denunciar les violències masclistes. Ho farà a la plaça de Francesc Layret, davant de l'Ajuntament, sota el lema «La violència masclista no fa vacances, nosaltres tampoc».

El col·lectiu, que habitualment fa coincidir les seves concentracions amb els plens municipals, ha decidit mantenir la mobilització malgrat que aquest mes no se celebra sessió plenària. «No hi ha ple, però nosaltres no callarem», assenyala el cartell. Diguem Prou comptabilitza vuit dones assassinades durant l'agost.

Un agost marcat per la violència masclista

Entre els crims confirmats oficialment aquest agost hi ha els de dues dones de 50 i 44 anys, assassinades per les seves exparelles a Llanes (Astúries) i Múrcia, respectivament, el mateix 5 d'agost. En tots dos casos constaven denúncies prèvies per violència de gènere.

Amb aquests assassinats i la confirmació posterior d'un cas comès al juliol a Benahavís (Màlaga), el Ministeri d'Igualtat situava en 36 les dones assassinades per les seves parelles o exparelles durant el 2026, el registre més elevat a aquestes alçades de l'any des del 2019.

La xifra oficial no sempre coincideix amb el recompte de col·lectius feministes. Les estadístiques de violència de gènere del Ministeri comptabilitzen només les dones assassinades per les seves parelles o exparelles una vegada confirmats els casos, mentre que els recomptes feministes incorporen altres tipus de feminicidis. És el cas de Franyel, una dona trans de 35 anys assassinada aquest agost a San Pedro Alcántara (Marbella). Més de 150 entitats van reclamar que el seu assassinat fos reconegut com a violència de gènere, després que el jutjat descartés aquesta consideració perquè no havia modificat registralment el sexe.

Diguem Prou recorda pel seu nom les víctimes de la violència masclista. FOTO: Judit Josa

Posar nom i història a les víctimes

Les concentracions de Diguem Prou serveixen també per homenatjar les dones i els menors assassinats per la violència masclista i recuperar-ne la història, més enllà de les xifres. El col·lectiu recorda les víctimes pel seu nom, l'edat i el lloc on van ser assassinades i explica les circumstàncies de cada cas.

En les darreres concentracions ha recordat, entre d'altres, María Celestina, de 61 anys, assassinada a Mijas juntament amb la seva filla Patricia; Lourdes, de 55 anys, assassinada a Alacant juntament amb la seva filla Lucía; Ana María, de 44 anys, assassinada a Sevilla, i Cristina, de 35 anys, assassinada a Màlaga.

Cartell de la concentració convocada per Diguem Prou aquest dijous. FOTO: Diguem Prou

 

Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris