SETMANA SANTA 2026
Diumenge de Rams a Cerdanyola: horaris i processons de Setmana Santa
La benedicció de rams i la processó de la borriquilla obren una setmana amb recorreguts pels carrers, imatges a espatlles i escenes que representen la Passió
Cerdanyola celebra aquest diumenge el Diumenge de Rams, que marca l’inici de la Setmana Santa. La jornada recorda l’entrada de Jesús a Jerusalem i es tradueix als carrers en la benedicció de rams i palmons —branques de palmera treballades i trenades amb una llarga tradició d'artesania— i en la processó de la borriquilla, una de les més participades.
La Setmana Santa varia cada any perquè es fixa segons el calendari lunar: el Diumenge de Pasqua se celebra el diumenge posterior a la primera lluna plena després de l’equinocci de primavera. Aquest 2026, el calendari s’inicia amb el Diumenge de Rams, aquest 29 de març i culmina amb el Dilluns de Pasqua el 6 d’abril.
A la parròquia de Sant Martí, hi haurà misses a les 9.00, 11.30, 13.00 i 19.30 h. La processó començarà a les 11.00 h des de la plaça Abat Oliba i recorrerà el passeig Cordelles, el carrer Sant Martí, Sant Ramon i la plaça Joan Pau II. Durant el recorregut, és habitual veure famílies amb rams d’olivera o palmons, que s’aixequen durant la benedicció com a gest simbòlic.
Processons i recorreguts durant la setmana
La Setmana Santa continuarà amb la processó de Jesús Captiu dimecres (19.00 h), amb sortida des de Sant Martí. La imatge és portada a espatlles per costalers i avança pels carrers del centre amb aturades puntuals per fer girs i reorganitzar el pas.
Divendres Sant concentrarà els actes principals. Al matí (10.00 h), el Via Crucis unirà les parròquies de Sant Martí i de la Mare de Dèu del Roser amb sortida enguany a la parròquia del Roser i parades on es llegeixen textos en diferents punts del recorregut.
A la tarda (17.30 h), tindrà lloc la processó central amb les imatges de Jesús Natzaré, la Mare de Déu dels Dolors i Sant Joan Evangelista. Surten des de la plaça Abat Oliba i recorren diversos carrers amb un avanç lent i coordinat. Cada imatge és portada per un grup de costalers i madrines, que es relleven durant el trajecte.
Les dones de negre encapçalen el pas de la Dolorosa, marcant l’ordre de la comitiva. Al final del recorregut, les imatges coincideixen en un mateix punt de la plaça d'Abat Oliba, on els portadors fan les danses rituals, moviments coordinats d’aproximació i gir abans de donar per acabada la processó.
Aquest conjunt d’actes combina celebracions a l’interior dels temples amb ocupació de l’espai públic, en una setmana que culminarà amb la vigília de dissabte i les misses de Diumenge de Resurrecció.
Programació de Setmana Santa a la parròquia de Sant Martí
Horaris de Setmana Santa de la parròquia de la Mare de Déu del Roser
CALENDARI | Setmana Santa 2026
Diumenge de Rams: 29 de març
Dimecres Sant: 1 d'abril
Divendres Sant: 3 d’abril (festiu)
Diumenge de Resurrecció: 5 d’abril
Dilluns de Pasqua: 6 d’abril (festiu)
Vacances escolars: del 28 de març al 6 d’abril
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
