Societat
El motor club 'Jokers' celebra el 10è aniversari: família i asfalt
Els motoristes han commemorat la seva trajectòria al municipi en una vetllada per donar a conèixer la seva activitat, més enllà dels estereotips
Aquest darrer dissabte 13 pels carrers de Cerdanyola s'han pogut sentir brams de motos en moviment, totes amb un únic destí, la Jokers House. El Jokers Motor Club Sarda City ha celebrat el seu 10è aniversari de vida a Cerdanyola amb una jornada de música i jocs bikers que ha reunit centenars de motoristes de clubs d'arreu de Catalunya al carrer de la Bòbila.
Deu anys de germanor a la carretera
José Balcera, vicepresident dels Jokers de Cerdanyola, detalla l'esperit d'aquesta celebració que commemora una dècada de trajectòria pacífica al municipi: "Volem festejar que fa 10 anys que estem a Cerdanyola, que mai hem tingut un problema. Ha estat una festa gran amb jocs bikers, com sempre: carreres de lents, carreres de barrils de cervesa..."
"Nosaltres ja fa molts anys que estem a Barcelona, però portar el nostre món aquí a Cerdanyola ens feia dubtar de com el poble ho assumiria, perquè hi ha molta pel·lícula", explica Àlex Morillo, president de l'entitat. "A poc a poc la gent ens ha anat coneixent i hem anat obrint portes, després de 10 anys, estem contents", celebra.
Un vincle familiar
Davant la imatge esbiaixada que sovint es té d'aquest col·lectiu, Balcera reivindica la realitat del club a la ciutat. "Intentem apropar el poble a una cultura motorista, que no és el que es ven a la tele. Aquí és molt més familiar", assegura, "ens agrada rodar, ens trobem a la carretera i compartim molt d'asfalt". "Nosaltres ens estimem molt, ens respectem molt i, com que és un dia a dia constant, es generen vincles entre les nostres famílies. I aquest vincle, després, quan baixes de la moto i en el teu dia a dia, no es trenca; és un vincle fort. Una mica aquesta és l'essència que la gent no entén", afegeix.
Morillo destaca també la implicació dels Jokers en la vida cultural del municipi."Fem coses com per exemple al Blues, i ara estem organitzant les Jam sessions, que s'estan consolidant bé. I aquesta commemoració és una miqueta celebrar-ho i obrir les portes del nostre món al poble", explica.
L'aniversari compta, a més, amb el suport de la comunitat motorista catalana, i han participat multitud de clubs de l'aliança de no-agressió, de la que també forma part Cerdanyola. Els motoristes han pogut gaudir de les actuacions dels Bombarderos, Bastards i 4 notas, així com d'entrepans a càrrec de l’Associació El Pansalet.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
