Successos
Desarticulat un grup juvenil investigat per agressions i tràfic de drogues a l’àrea metropolitana
La investigació ha acabat amb 18 detinguts després d’entrades i escorcolls a Ripollet, Montcada i Reixac i Barcelona
Els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona han donat per desarticulat un grup juvenil investigat per la seva presumpta relació amb agressions amb armes blanques, robatoris violents i tràfic de drogues a Barcelona i l’àrea metropolitana.
En el marc de la investigació, el 19 de maig es van fer diverses entrades i escorcolls a Ripollet, Montcada i Reixac i Barcelona. L’operatiu es va saldar amb 18 persones detingudes, 12 majors d’edat i 6 menors, com a presumptes membres del grup conegut com Els 300.
Segons han explicat l’inspector Merino, de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC) dels Mossos, i l’intendent Guzmán, de la Unitat d'Investigació de la Guàrdia Urbana de Barcelona, el grup actuava amb una estructura “estable, organitzada i jerarquitzada” i feia servir les xarxes socials per reforçar la seva identitat i projectar capacitat d’intimidació.
Escorcolls i material intervingut
Els detinguts estan investigats per delictes de pertinença a grup criminal, tinença d’armes, tràfic de drogues, robatoris violents, lesions i temptatives d’homicidi. Durant l’operatiu, els agents van intervenir una arma de foc municionada, diversos matxets i ganivets, esprais de defensa, passamuntanyes i defenses extensibles.
Els responsables policials han explicat que la investigació inclou una desena de procediments judicials i desenes de víctimes. L’intendent Guzmán ha assegurat en roda de premsa que el grup “està ara mateix desmantellat”.
Una investigació iniciada fa un any
La investigació es va iniciar el juny de l’any passat, arran de la detecció d’un grup format principalment per joves, alguns menors d’edat, que presumptament participaven de manera reiterada en enfrontaments violents amb altres grups.
Els investigadors situen la seva activitat sobretot en diversos punts de Barcelona, especialment als districtes de Sant Andreu, Sant Martí i Nou Barris, on haurien ocupat i controlat espais públics. Segons Mossos i Guàrdia Urbana, amb el pas dels mesos es va detectar un increment progressiu de la violència, tant en la freqüència dels incidents com en la seva gravetat.
Els agents també atribueixen al grup una organització interna amb diferents nivells de responsabilitat. Segons la investigació, hi havia persones encarregades de coordinar les activitats i altres membres que presumptament executaven les agressions i altres accions il·lícites. En aquest nivell, la policia apunta també a la utilització de menors d’edat.
Armes blanques, drogues i xarxes socials
Els investigats haurien actuat sovint amb el rostre cobert amb passamuntanyes i amb armes blanques de grans dimensions, com matxets i ganivets. Les agressions es produïen habitualment de manera grupal i les víctimes eren majoritàriament joves, en molts casos vinculats a altres grups juvenils, tot i que també s’han detectat episodis contra persones escollides a l’atzar.
La policia també relaciona el grup amb robatoris violents i amb el tràfic de drogues, principalment de tusi o cocaïna rosa. Segons els investigadors, aquesta activitat hauria servit per finançar part de l’estructura del grup.
Un altre dels elements destacats de la investigació és l’ús de les xarxes socials i de continguts audiovisuals propis, incloses cançons publicades a internet, per reforçar el sentiment de pertinença, exhibir simbologia del grup i projectar una imatge d’intimidació
Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Veure Comentaris