'Tan bonica i tirana' de Blanca Llum. Foto: Ajuntament

Literatura

Blanca Llum presenta 'Tan bonica i tirana' al Cafè amb Lletres

El llibre, que combina poesia i prosa, ha estat guardonat amb el 66è Premi Carles Riba

La poeta i escriptora Blanca Llum Vidal serà la protagonista de la propera sessió del cicle literari Cafè amb Lletres, que tindrà lloc el dimecres 16 d’abril, a les 19 h, a la Sala Enric Granados de la Biblioteca Central de Cerdanyola. L’autora hi presentarà Tan bonica i tirana, una obra reconeguda amb el 66è Premi Carles Riba.

El llibre es construeix com una proposta literària de múltiples capes i lectures. A partir d’un relat d’amor d’intensitat desbordant, l’obra desplega una escriptura rítmica i expressiva que combina poesia en prosa amb fragments d’estil divers, oscil·lant entre el lirisme i la contundència.

Més enllà d’aquesta primera aproximació, Tan bonica i tirana esdevé també una reflexió sobre la malaltia invisible, un homenatge a l’amistat com a espai de cura i justícia, i una exploració de la cultura i la condició humana a través de metàfores vinculades als animals i a la terra.

El text incorpora igualment una mirada crítica sobre la societat contemporània, amb referències a la justícia social i al pensament d’esquerres, i situa el desig com a motor central que articula les tensions i contradiccions de l’existència. Tot plegat configura una obra ambiciosa i polièdrica, marcada per una veu literària singular.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris