La guitarrista i cantant Nara Ellis debuta a la Sala Acme amb una proposta de bossanova, electrònica i guitarra espanyola FOTO Marta Aguadé

Música

Cerdanyola celebra Santa Cecília amb una marató musical

Estrenes, comiat d'un grup històric d'havaneres, debuts i homenatge de l'Agrupació Musical de Cerdanyola a la patrona dels músics, Santa Cecília

Cerdanyola encadena aquest divendres 21 i dissabte 22 de novembre un autèntic marató de música en directe. En només 48 hores coincidixen el debut discogràfic de dos nous projectes d'artistes cerdanyolenques, el comiat d’un històric grup d’havaneres de Bellaterra i el concert de Santa Cecília a més de propostes de petit format a les sales de la ciutat.

Nous discos amb accent cerdanyolenc

Aquest divendres 21, l’escena local estrenarà dos projectes amb accent cerdanyolenc.  Al Teatre Ateneu (21 h), la cantant Alba Carmona tornarà a “casa” per presentar Ofrenda, el primer àlbum que signa a duo amb el guitarrista Jesús Guerrero. Després de la preestrena a la Fira Mediterrània, el treball arriba a Cerdanyola amb un recital en què veu i guitarra es presenten “al nu”, amb una posada en escena dinàmica que combina tangos, pasdobles, cants d’anada i tornada i cançons de tradició oral revisades des d’una estètica contemporània.

Més info: Entitats |Agrupació Musical de Cerdanyola del Vallès: Concert de Santa Cecília 2025

Més info: Alba Carmona i Jesús Guerrero: "Cada cançó és un gest d'agraïment a la música"

Cartell presentació nou disc Nara Ellis

La guitarrista i cantant Nara Ellis debuta a la Sala Acme amb una proposta de bossanova, electrònica i guitarra espanyola 

A la Sala ACME (21.30 h), la cerdanyolenca Nara Ellis presentarà Més val que ho celebrem, el seu primer disc de llarga durada, un treball que barreja bossa nova, electrònica i guitarra espanyola. L’àlbum, publicat per Música Global, neix entre Cerdanyola i Ripollet i es proposa obrir un nou espai dins el panorama musical català amb una mirada optimista i alhora introspectiva. El concert, amb la participació de l’artista mallorquina Maria Antònia Roses, vol ser l’inici d’una gira que portarà el projecte arreu del país.

Continuant amb les novetats discogràfiques locals, Charada Trio —amb el guitarrista cerdanyolenc Raúl Costafreda— acaba de publicar Chanson française vol.1, un recorregut mediterrani per clàssics de la chanson i una peça pròpia.

Més info: Charada Trio explora la chanson amb el seu nou àlbum

Les sales també juguen el seu paper

Cartell del concert Danny Aloha Solo al Shelter

Més enllà dels grans escenaris, els locals de la ciutat també aporten banda sonora al cap de setmana. Divendres a la nit, el bar musical bup Shelter (c. Sant Enric, 19) programa el concert Danny Aloha solo, amb el guitarrista i cantant acompanyat de Dani Roto, en una proposta de blues i rock’n’roll d’entrada lliure.

‘Els Pirates’ arriben a port

Cartell de concert comiat del grup d'havaneres Els Pirates de Bellaterra

Després de gairebé 25 anys en actiu, Els Pirates de Bellaterra posen punt final al seu viatge. El grup s’acomiadarà dissabte 22, a les 18 h, a El Musical de Bellaterra amb un últim concert d’havaneres que vol ser una celebració compartida amb el públic, ple d’emocions, records i convidats sorpresa. El recital tindrà lloc a la sala on el grup ha crescut i es presenta com una festa de comiat per a una formació que ha posat banda sonora a moltes nits a la Costa Brava i al Vallès.

Cartell del concert dedicat a Santa Cecília, patrona dels músics, de l'Agrupació Musical de Cerdanyola del Vallès.

Poc després, a les 19 h, el Teatre Ateneu acollirà el tradicional Concert de Santa Cecília de l’Agrupació Musical de Cerdanyola del Vallès. La banda i la coral dedicaran el programa a grans compositors del segle XX, amb el Boléro de Ravel com a peça central, i obres de Nadia Boulanger, Darius Milhaud i repertori català com l’havanera La Gavina.

Més info: Alba Carmona i Jesús Guerrero estrenen nou àlbum a la Fira Mediterrània

Aquest dissabte, els músics celebren la seva patrona, pots ser per això estem davant d'un cap de setmana que convida a triar —o a intentar escoltar-ho tot.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris