Esboç del projecte pel Parc Panné

URBANISME

ERC prioritza la construcció d'un parc urbà i la pacificació de la carretera de Barcelona

ERC proposa construir un parc urbà a l'espai entre l'avinguda Flor de Maig i el carrer Josep Panné

 

 

 

 

 

La candidatura d'Esquerra Republicana (ERC) a Cerdanyola del Vallès ha destacat, en un comunicat, les seves prioritats urbanístiques per a la ciutat: un nou parc urbà i la pacificació de la Carretera de Barcelona. El parc que proposa la candidatura d'Helena Solà s'ubicaria entre l'avinguda de Flor de Maig i el carrer de Josep Panné.

 

"A causa del desenvolupament urbanístic desendreçat que hem rebut en herència, hi ha pocs llocs buits dins de la ciutat compacte en la que vivim", expliquen des d'ERC. En aquest sentit, senyalen que es necessiten espais "que fomentin l'intercanvi humà i la convivència, que afavoreixin la integració social, que ampliïn l'oferta cultural i de lleure, alhora que ampliïn el verd i generin entorns urbans frescos per a contrarestar l'increment de temperatures i l'efecte de les illes de calor".

 

Més concretament, Esquerra proposa convertir l'espai entre l'avinguda de Flor de Maig i el carrer de Josep Panné (l'espai on, històricament, i on, durant molts anys, es posava l'envelat de la Festa Major de Sant Martí) en un parc urbà que inclogui elements com un escenari multidisciplinar, un parc de salut amb aparells per l'exercici físic moderat, un skate parc, una zona de jocs infantils, una àrea d'arbres i d'ombres, un espai de restauració, un correcan per l'esbarjo dels gossos sense afectar la convivència amb les persones, fonts, seients, etc.

 

Per una altra banda, ERC destaca la necessitat de pacificar i dignificar la carretera de Barcelona. "Avui en dia, la carretera N-150 concentra un gran volum de trànsit (més de 20.000 vehicles diaris), amb un elevat percentatge de vehicles que circulen a més de 50 km/h, quan no hi ha congestions a les hores puntes, amb les conseqüents afectacions de sorolls, accidents, contaminació, etc. que tan greument afecten la salut", expliquen.

 

Senyalant la carretera de Barcelona com una "barrera que divideix la ciutat", Esquerra proposa "pacificar el trànsit, millorar la seguretat, reduir la velocitat permesa, augmentar les voreres per a vianants, construir carrils bici, disminuir sorolls i contaminació, alhora que desenvolupar el planejament urbanístic per a permetre i potenciar la instal·lació d'activitat econòmica i l'edificació d'habitatges".

 

 

 

Esboç de la proposta per la carretera de Barcelona | Olga Molina

 

Veure Comentaris