La informació local canvia
El paper que han de jugar els mitjans de comunicació d'abast local en la xarxa comunicativa a ple segle XXI. Aquesta és la qüestió que porta de cap a editors, a consistoris, propietaris de diferents capçaleres i freqüències, i a professionals del sector. Com han d'adaptar-se els mitjans locals a les TIC's? Quins canals han d'utilitzar i quins han de deixar de banda? Amb quin ritme i to? Com s'ha de modular la relació amb les administracions (sovint uns dels principals clients)? I, especialment, continua havent, allà a fora, gent interessada pel que passa a casa seva en un món ja interrelacionat i globalitzat?
Ara, el TOT Cerdanyola ha fet una aposta per la presència en línia, entenent que hi trobarà part molt important dels seus lectors, clau per seduir als hipotètics anunciants. El temps dirà l'èxit de l'aposta; necessària, d'una manera o altra. En l'àmbit esportiu, qualsevol mitjà local té com a valor la seva capacitat d'informar sobre aspectes que per als mitjans generalistes ni existeixen. Resultats dels equips i esportistes locals, donar protagonisme a qui difícilment el tindria, ... Però amb això no n'hi ha prou.
Els mitjans s'han de convertir en un agent actiu de l'esport local. Han de ser dinamitzadors, productors i generadors de sinergies entre esportista i club, entre aficionat i equip, entre persona i pràctica esportiva. Això es pot fer de moltes maneres, però totes demanen esdevenir protagonista de la realitat, no només en testimoni, com passava fa uns anys. Perquè els nostres ciutadans ja no es conformen en mirar: també volen participar. I els mitjans hem de contribuir que ho puguin fer de les mil maneres diferents que ens ho demanen.