Plataforma única o matenir aparcaments, les dues opcions per reurbanitzar Serraparera

L'Ajuntament ha presentat dos avantprojectes que es treballaran amb participació ciutadana

L'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès té sobre la taula dos avantprojectes per reurbanitzar el barri de Serraparera. Tot i que l'actuació al barri encara no té data, el govern local ha presentat les dues opcions a la ciutadania per després obrir un procés participatiu que ajudi a definir el projecte definitiu.

 

Primera opció: carrers d'un sol nivell

El govern de Cerdanyola ha presentat, aquest dimecres 4 de novembre, en una sessió virtual els dos avantprojectes que contemplen per reurbanitzar el barri de Serraparera. L'arquitecte responsable del projecte, Marius Quintana, ha explicat les principals característiques de les dues opcions davant més de 140 veïns i veïnes que han seguit la xerrada en directe.

Com a principal problema de l'urbanisme actual del barri, l'arquitecte ha assenyalat la manca d'accessibilitat de les voreres estretes i la poca vegetació que hi ha als carrers.

La primera opció presentada aposta per fer que els carrers Canàries, Renaixement i l'avinguda Amèrica, entre altres, passin a ser vies de plataforma única considerades "eixos més cívics". Amb la qual cosa, tant les voreres com la calçada estaran al mateix nivell. Quintana ha explicat que aquest disseny elimina l'aparcament de cotxes d'aquests carrers donant prioritat a l'arbrat, que se situaria a les dues bandes dels carrers.

La resta de carrers del barri sí tindrien aparcament però no tindrien arbrat. Les voreres també es farien més amples per tal de fer-les accessibles.

Pel que fa a les cruïlles on es creuen els carrers, la primera opció planteja que els passos de vianants siguin de plataforma única i que es doti a l'espai d'un caràcter singular a través d'arbres situats a cada banda de la cruïlla.

Un plànol de la primera opció d'avantprojecte. FOTO: Ajuntament de Cerdanyola

Un plànol de la primera opció d'avantprojecte. FOTO: Ajuntament de Cerdanyola

 

Segona opció: es manté l'aparcament a tots els carrers

L'arquitecte Marius Quintana també ha explicat una segona opció que, d'entrada, tindria menys impacte en els carrers de Serraparera. Així, es planteja que hi hagi aparcament a tots els carrers i que l'arbrat se situï a la mateixa línia que els aparcaments. Les voreres també es farien més amples.

En aquest cas, les cruïlles mantenen els arbres de les cantonades, el mateix enllumenat i l'accés als passos de vianants de plataforma única.

L'alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, ha explicat durant la sessió que el govern de la ciutat aposta per aquesta segona opció. Tot i això, després d'aquesta presentació on veïns i veïnes han exposat algunes preguntes, l'Ajuntament obrirà un procés participatiu a través del web municipal per recollir opinions.

Un plànol de la segona opció d'avantprojecte. FOTO: Ajuntament de Cerdanyola

Un plànol de la segona opció d'avantprojecte. FOTO: Ajuntament de Cerdanyola

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.