Societat
Horaris reals dels refugis climàtics de Les Fontetes - Turonet
Aquests dos barris aglomeren 5 espais per refrescar-se durant l'agost
La setmana passa explicàvem que a Cerdanyola hi ha 13 refugis climàtics d'estiu. Tot i això, no tots estan actius aquest any, o no segueixen l'horari que es pot trobar a internet. Per aquest motiu, hem visitat els 5 refugis dels barris de Les Fontetes i Turonet, i avui us portem els seus horaris reals i actualitzats.
Els refugis climàtics són espais interiors o exteriors, accessibles per a la població, que durant les temperatures extremes de l'estiu, proporcionen confort tèrmic, descans i seguretat. A Les Fontetes - Turonet trobem el Centre Cívic Fontetes, el Mercat de Les Fontetes, la Piscina Municipal Les Fontetes-Turonet, el Parc del Turonet i la Biblioteca Central.
Centre Cívic Fontetes
Obert de 10 a 19.30 h cada dia, és l'espai perfecte per la gent gran que vulgui reunir-se i gaudir d'una bona estona en companyia. El centre està ubicat al Carrer Reis, número 30.
Un grup d'usuaris jugant a cartes. Foto: Laia Jubany
Mercat de les Fontetes
El mercat ubicat al carrer dels Reis, 22 obre els dilluns de 8 a 13 h, de dimarts a dijous de 8 a 14 h, divendres de 7 a 14 h i dissabtes de 7 a 14:30 h, tot i que aquest divendres romandrà tancat per festiu. L'espai atreu multitud de clients a fer les seves compres, "m'agrada venir perquè hi ha més varietat i és tot de proximitat, a més conec a les persones que m'atenen, no com a un supermercat", explica l'Ester Cucurella, veïna del barri.
Tot i la seva potència com a mercat, compradors i treballadors no estan gaire satisfets amb la seva funció de refugi climàtic. A l'interior està fresc, la temperatura és adequada, però els espais per seure i relaxar-se són incòmodes i escassos. "Aquest mercat està molt antiquat, ara s'hi pot estar, però es podria arreglar perquè fos més agradable, per exemple afegint un espai còmode on seure a llegir", afegeix Cucurella.
Una clienta fent les seves compres al mercat. Foto: Laia Jubany
Piscina Municipal Les Fontetes - Turonet
Un espai que sí que ha estat ben valorat com a refugi climàtic pels seus usuaris és la piscina municipal del barri. Ubicada al Carrer Pizarro, s/n, obrirà fins a l'1 de setembre de 10:30 a 19:30 h. L'espai és perfecte per refrescar-se al ritme de la música, tot i que aquesta no la fa menys relaxant. "Venim perquè s'està tranquil, l'espai està cuidat i estem a prop de casa", assegura la Marta Sánchez, veïna.
Activitats nocturnes a la piscina del Turonet. FOTO: Núria Puentes (Ajuntament)
Parc del Turonet
Com a refugi climàtic natural està obert les 24 h del dia. El parc és l'espai ideal per sortir a passejar el gos o passar una tarda jugant amb els infants. En la seva gran extensió, el Parc del Turonet compta amb multitud de fonts, espais d'ombra i parcs infantils on gaudir aquest estiu.
Un dels parcs infantils del Parc del Turonet. Foto: Laia Jubany
Biblioteca Central
Per acabar, l'horari de la Biblioteca Central és un dels que ha generat més confusió. Durant aquest agost estarà oberta de dilluns a dijous d'11 a 18 h, els divendres de 12 a 19 h, i els dissabtes, diumenges i festius (com el d'aquest divendres) d'11 a 19 h. Fins al setembre només està obert el vestíbul i la sala d'actes. La Biblioteca és el millor espai per relaxar-se llegint sense sorolls ni calor.
Biblioteca Central de Cerdanyola. FOTO: Ajuntament de Cerdanyola
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.