Vehícles aparcats en zona taronja FOTO: Núria Puentes (Ajuntament de Cerdanyola)

Política

Junts planteja ampliar l'horari i les places de Zona Taronja

Fins al 31 de gener es podien presentar al·legacions al reglament de la Zona Taronja

El grup municipal de Junts per Cerdanyola ha presentat al·legacions al servei de Zona Taronja. El 31 de gener es va tancar la consulta pública prèvia a l'elaboració del reglament del servei d'aparcament, que actualment es troba en període de proves. La formació proposa, entre altres qüestions, ampliar els horaris i nombre de places regulades per la Zona Taronja, així com incrementar la vigilància.

Més info: ERC proposa revisar els horaris de la Zona Taronja i combinar-la amb altres models d'aparcament

"Mesura conservadora"

En un comunicat, Junts assegura que des de l'inici del nou servei d'aparcament s'han mostrat dubtosos sobre la idoneïtat de la substitució de la Zona Blava per l'actual Zona Taronja gratuïta. "Entenem que és una mesura conservadora, paternalista i populista, que renuncia a gairebé 20 anys de conscienciar la ciutadania que l’aparcament en determinades zones de la ciutat té un sobrecost", assenyalen. 

Com a problemàtica del nou servei, des de Junts destaquen que "es deixen perdre centenars de milers d’euros que l’Ajuntament haurà de compensar, per aconseguir el que ja teníem: rotació de vehicles a les zones comercials". Des del partit cerdanyolenc preveuen que el govern no es farà enrere amb l'aplicació del nou model d'aparcament, i han presentat un seguit de propostes per modificar el servei.

Més carrers amb Zona Taronja

En les seves al·legacions, Junts per Cerdanyola proposa ampliar el nombre de places d’aparcament amb regulació horària, considerant que ara és més fàcil fer-ho que anteriorment amb la Zona Blava. Així, plantegen incloure places taronges als carrers de Sant Enric, Santa Maria, Sant Antoni i Santa Marcel·lina. A més a més, demanen que s'ampliï l’horari de regulació fins a les 21 h. Apunten que amb la finalització a les 20 h, alguns usuaris aparquen una hora i trenta minuts abans i ocupen places fins l'endemà, perjudicant la rotació pel comerç

Per una altra banda, proposen fer més amples les places en bateria i incrementar la vigilància: "La Zona Taronja pot ser eficaç a l’hora de garantir la rotació només en cas que hi hagi un servei de vigilància molt amatent a les infraccions".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris