ERC proposa revisar els horaris de la Zona Taronja i combinar-la amb altres models d'aparcament

Fins al 31 de gener es podien presentar al·legacions al reglament de la Zona Taronja

El grup municipal d'Esquerra Republicana a Cerdanyola del Vallès ha presentat al·legacions al servei de Zona Taronja. El 31 de gener es va tancar la consulta pública prèvia a l'elaboració del reglament del servei d'aparcament, que actualment es troba en període de proves. ERC ha proposat al govern que es revisin aspectes del servei actual i que s'estudiï combinar la Zona Taronja amb altres models com la Zona Verda o les places de "petó i adeu".

Revisar els horaris

En un comunicat, ERC detalla les al·legacions que ha presentat en la consulta pública sobre el reglament de la Zona Taronja. Per una banda, els republicans demanen que s'aprovi urgentment "un reglament específic per a la regulació de l'aparcament de rotació i garantir la viabilitat jurídica de les sancions". A més a més, consideren que cal valorar combinar la Zona Taronja amb models com la Zona Blava, la Zona Verda o els espais de "petó i adeu".

Sobre el funcionament del servei actual, plantegen revisar quines necessitats de rotació d'aparcament té cada zona i adaptar els horaris, així com el límit de temps establert per fer servir la Zona Taronja. També proposen que s'utilitzi una App "estàndard de gestió i control de totes les zones DUM i garantir-ne el correcte ús de les zones de distribució urbana de mercaderies, ajustant si cal l'espai i els temps destinats a la distribució de mercaderies a les necessitats reals". En les seves propostes, ERC també fa referència als aparcaments soterrats: "És imprescindible reformular la gestió dels aparcaments de rotació soterrats per millorar el servei en el context d'una política de mobilitat integral".

Pla de Mobilitat Urbana

ERC critica com el govern local ha aplicat el nou servei de la Zona Taronja, assegurant que la definició del reglament "arriba tard" i considerant que abans de canviar el model d'aparcament regulat cal fer el Pla de Mobilitat Urbana que determini el paper que té l'aparcament al carrer dins el model de mobilitat del futur a la ciutat. A més a més, destaquen que cal un pla de negoci dels aparcaments soterrats, i assenyalen una mancança d'indicadors per veure com afecta el canvi de model d'aparcament al comerç.

En el mateix comunicat, Esquerra desglossa un seguit de "disfuncions" detectades durant el període de proves del servei. En primer lloc, consideren que 90 minuts de límit d'aparcament "no respon a les necessitats de rotació". Tampoc es mostren d'acord amb el fet que el servei finalitzi a les 20 h, ja que es pot aparcar un vehicle a les 18.30 h o no moure'l fins a l'endemà: "a efectes pràctics la rotació s'acaba en ple horari comercial i de serveis de tardes". Un altre dels problemes que detecten és l'ús que els usuaris fan de l'App. En concret, assenyalen saturació de vehicles que busquen lloc perquè hi ha usuaris que no indiquen la finalització de l'estacionament, així com "l'ús irregular" que "perjudica l'activitat comercial".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.