Docents concentrats a Quatre Cantons abans d’iniciar la marxa cap a la Facultat d’Educació de la UAB. Foto: TOT Cerdanyola

EDUCACIÓ

Els docents tornen a la vaga el 8 de setembre, coincidint amb el primer dia de curs

L'assemblea demana una mesa negociació amb el Govern per aquest juliol

L'Assemblea Educativa de Catalunya (AEC) ha acordat convocar una vaga als centres públics el primer dia de curs, el 8 de setembre, assegurant que "el curs no començarà amb normalitat". La comunitat educativa insta ara el Govern a convocar amb urgència la mesa de negociació amb el comitè de vaga.

La trobada també ha comptat amb representants dels sindicats USTEC, CGT, Intersindical CNT, COS, que són els que la poden convocar. La portaveu de l'AEC, Mònica Rodrigo, ha afirmat en declaracions a l'ACN que, tot i que el Departament d'Educació diu que "el curs començarà amb normalitat, no serà així". I ha afegit que no volen esperar-se a aquell moment "per poder començar a parlar". 

La convocatòria de vaga el primer dia lectiu del curs 2026-2027 ha estat una de les decisions acordades durant la celebració de la 7a assemblea de l'AEC que s'ha fet a Sant Celoni. La seva portaveu, Rodrigo, ha instat el Departament d'Educació a convocar aquest juliol la mesa de negociació per buscar la manera d'aconseguir consensos i avançar en les millores del sistema educatiu.

"Creiem que el cicle de mobilitzacions ha de continuar perquè no s'han escoltat les demandes de tot el sistema educatiu, des del 0-3 fins a cicles formatius", ha dit. I ha afegit que "les petites propostes que s'han fet no canvien el dia a dia a l'aula n ni milloren el sistema educatiu públic, sinó que el mantenen igual, amb totes les mancances i amb tots els problemes que hi ha".

D'altra banda, la portaveu també ha assenyalat que estan "molt contents" de la feina que s'ha fet en aquesta assemblea malgrat ser juliol i ha assegurat que han recollit i exposat la veu de tot el territori i que això els ha donat la potestat per prendre "decisions importants". Presencialment, hi havia una vuitantena de persones, entre representants d'assemblees territorials, docents i personal d'atenció educativa i del lleure així com representants sindicals. Concretament, USTEC, CGT, Intersindical CNT, COS, que són els que no van signar l'acord amb Educació.

Accions per fomentar el català

Durant l'assemblea també han validat un manifest del foment del català que ha elaborat un grup de treball i on es fan peticions concretes al Departament d'Educació. "Creiem que el català té un greu problema a les aules, la realitat és que no es parla als patis i a l'ESO surten amb un nivell que no és l'esperat", ha afirmat. La portaveu també ha explicat que estan preocupats pel fitxatge d'un assessor a la conselleria que "va posar en dubte la unitat de la llengua als Països Catalans".

La pròxima assemblea de l'AEC serà el 19 de setembre.

Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.

Veure Comentaris