Els claustres de deu centres educatius públics de Cerdanyola han fet un pas més en la protesta educativa i han comunicat oficialment a les famílies la seva adhesió al manifest Aturem les sortides educatives. En un comunicat conjunt enviat aquest dimecres, els docents anuncien que suspendran durant el curs 2026-2027 l’organització de colònies, sortides, viatges i activitats escolars amb contractacions externes si el Departament d’Educació no ofereix “una resposta concreta i calendaritzada”.
El text arriba pocs dies després que diferents centres expliquessin al TOT Cerdanyola al dia que estaven debatent la possibilitat de sumar-se a la protesta, però que moltes decisions encara havien de passar pels consells escolars. Ara, el comunicat conjunt confirma que la mesura ja ha estat aprovada “per majoria” en claustres i assemblees docents de diversos centres del municipi.
Una adhesió majoritària a la xarxa pública
El manifest està signat, de moment, pels instituts Forat del Vent, Pere Calders, Banús i Gorgs, i les escoles Xarau, Collserola, Carles Buïgas, Les Fontetes, Serraparera i Saltells.
La protesta suma així l’adhesió de bona part de la xarxa pública educativa de Cerdanyola: sis de les deu escoles públiques i quatre dels cinc instituts públics del municipi.
Els docents asseguren que la decisió s’emmarca en una situació “límit” derivada de la manca de recursos i de la sobrecàrrega laboral. “La manca d’inversió en educació pública afecta directament l’alumnat, les famílies i el professorat”, afirmen.
“Una decisió difícil però necessària”
El comunicat insisteix que durant els últims mesos el col·lectiu ha impulsat vagues i mobilitzacions sense obtenir “respostes a l’alçada” de les necessitats del sistema educatiu públic.
Els claustres reconeixen que suspendre colònies i sortides és una decisió complicada perquè es tracta d’activitats que consideren importants pedagògicament. Tot i això, defensen que la situació actual fa necessàries mesures de pressió més contundents.
“Coneixem i defensem la importància d’aquest tipus d’activitats i estem compromeses amb l’alumnat i les famílies”, assenyalen al text. “Pensem, però, que són mesures necessàries per reclamar el dret a rebre una educació pública i de qualitat”.
Les principals reivindicacions
Les comunitats docents reclamen més recursos per garantir una “educació inclusiva real”, una reducció de la càrrega burocràtica i una dignificació de la professió docent amb “salaris justos”.
En concret, els centres reclamen més recursos per garantir una educació inclusiva real i poder atendre adequadament l’alumnat amb necessitats de suport, una millora de les condicions salarials del professorat i una reducció de la càrrega burocràtica als centres educatius.
A l'espera de la reunió sectorial d'aquest dijous
El comunicat arriba en plena escalada del conflicte educatiu a Catalunya. Aquest dimarts, milers de docents es van manifestar a Barcelona en la primera de les tres jornades de vaga convocades pels sindicats USTEC, Professors de Secundària, CGT i la Intersindical.
Els convocants van advertir que mantindran les protestes —inclosa la suspensió de sortides i colònies en molts centres— si el Govern no presenta noves propostes en la reunió de la mesa sectorial prevista per aquest dijous.
Document | Comunicat íntegre de les comunitats docents de Cerdanyola
Les comunitats docents de deu centres públics del municipi han fet públic aquest comunicat conjunt sobre la suspensió de sortides i colònies.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram