Cerdanyola recupera més de 227.000 peces de roba el primer semestre de 2024

Tot i això, encara el 90% dels residus tèxtils municipals que es generen a Catalunya va a parar a abocadors o plantes incineradores

Més de 227.000 peces de roba han sigut recuperades al primer semestre de 2024 a Cerdanyola. Aquest és el balanç que fa Humana Fundación Pueblo para Pueblo, qui gestiona el servei de recollida selectiva de roba usada a la ciutat. El nombre de peces representa 84.436 kg de residu tèxtil recollits a través de la cinquantena de contenidors instal·lats al carrer. 

“La recollida selectiva de roba té un gran potencial per a garantir-ne una segona vida: gairebé el 60% se’n pot reutilitzar i el 32%, reciclar. El primer objectiu sempre és la reutilització perquè la peça de roba més sostenible és la que ja s’ha fabricat i no té més costos ni impacte de producció. Per això és important que la roba de què ens desfem es dipositi en el contenidor corresponent”, assegura Rubén Fernández, promotor nacional d’Humana.

Tot i això, encara el 90% dels residus tèxtils municipals que es generen a Catalunya va a parar a abocadors o plantes incineradores i només el 10% dels residus tèxtils són llençats de manera separada.

 

Nova llei de residus tèxtils

A partir de l'1 de gener del 2025 entrarà en vigor la Llei 7/2022 del 8 d’abril, de Residus i Sòls Contaminats per a una Economia Circular, que obligarà a tots els municipis a disposar de contenidors de roba. L'objectiu de la Unió Europea és que el 50% de la roba sigui llençada de manera separada. 

Davant d'aquest repte, Joan Carles Montes, portaveu d'Humana, admet que "estem lluny d'aquests percentatges que ens demanen des de Brussel·les", però creu quan entri en vigor la llei, "les xifres de roba separada creixeran".

 

Benefici ambiental

La gestió del tèxtil usat contribueix a la lluita contra el canvi climàtic: per cada kg de roba recuperada (i que no acaba en un abocador per a ser incinerat) s’hi evita l’emissió de 6,1 kg de CO2, segons un estudi de la Federació Humana People to People. D'aquesta manera les més de 84 tones recuperades a Cerdanyola han evitat l’emissió de 515 tones de CO2. 

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.