Cerdanyola s'impregna de l'art flamenc pel festival del Dia d'Andalusia

L'espectacle començarà a les 19 h al Teatre Ateneu amb un preu de 2 € per a socis i de 4 € per a no socis

 

 

 

 

Un any més, la Casa de Andalucía de Cerdanyola del Vallès celebra el seu festival anual per commemorar el Dia d'Andalusia. Tot i que el dia oficial és el 28 de febrer, l'entitat avança a aquets dissabte 23 la celebració del festival, que enguany porta el títol de Maestros. L'espectacle començarà a les 19 h al Teatre Ateneu amb un preu de 2 € per a socis i de 4 € per a no socis. 

 

 

Com és tradició, l'escenari s'omplirà de les actuacions i l'art dels alumnes i professors de l'escola de la Casa de Andalucía. El cor de la i l'escola de ball flamenc, dirigida per María González Dávila, representaran l'obra "Maestros", per a la qual comptaran amb la col·laboració de l'escola de ball More Dance, de l'escola de dansa Susana Barea, de Cristina Serrano - Cristina Celis i d'Isabel Iniesta. Tindrà un cost de dos euros pels socis i de quatre pels no associats a la Casa d'Andalusia. 

 

Al món flamenc és comú sentir la paraula 'passió' en referència a com es gaudeix aquets art. La Casa d'Andalusia cerdanyolenca no és menys i ho demostren les paraules de la directora de l'escola, María González, en una entrevista al TOT Cerdanyola: "El primer cop que em vaig posar les sabates de flamenc, quan tenia 8 anys jo ja sabia que seria bailaora". González va començar a ballar a la Casa de Andalucía i ara és l'encarregada de preparar els ballarins que aquest dissabte faran gaudir al públic cerdanyolenc.

 

L'any passat, l'espectacle del Dia d'Andalusia va ser Vida, una mostra de flamenc-fusió que va emocionar al públic trancant temes com la violència de gènere, el drama dels refugiats o el bulling a través d'una interpretació teatral del flamenc. L'any 2018, el fetsival també va comptar amb l'escola Susana Barea, que repeteix enguany, i amb l'escola de dansa clàssica Odette. 

 

Mira aquí les fotos del festival del Dia d'Andalusia 2018

 

 

"Als espectacles venen tant andalusos com cerdanyolencs" explicava el President de la Casa d'Andalusia, Miguel Ramos, qui destacava que Cerdanyola és una capital catalana de cultures d'arreu del país. Ramos encara era petit quan va venir a Cerdanyola i porta més de quaranta anys celebrant aquestes festes com si fossin les últimes. "El flamenc és universal" sentenciava Ramos. 

 

Després del festival al Teatre Ateneu, el diumenge 24 de febrer tindrà lloc el qual serà l'acte més emotiu de tots els que es duran a terme. A la Casa d'Andalusia es podrà presenciar com s'hissa la bandera andalusa, s'interpreten diversos himnes i es practiquen algunes tradicions més, com ara beure l'anomenat "vi d'honor". I el dia 28, el Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona acollirà un acte de celebració del dia d'Andalusia amb membres de cases d'Andalusia d'arreu de Catalunya, encara que no cal ser soci per assistir-hi. En el cas que algú vulgui acompanyar els membres de l'entitat a Barcelona, ha d'inscriure's a la llista del viatge en la secretaria de l'entitat, el mateix lloc on es pot comprar l'entrada per l'espectacle "Maestros" de l'Ateneu. 

 

Per últim, el diumenge 3 de març, cases d'Andalusia de diferents llocs de la geografia catalana es reuniran al par Els Bellots de Terrassa per celebrar el "Dia de la convivència". Es tracta d'un esmorzar i un dinar a l'aire lliure per al qual és necessari inscriure's (des de l'11 fins al 28 de febrer a la Casa d'Andalusia) i pel qual s'han de pagar 10 euros - en el cas dels socis - i 20 euros - en el cas dels "no socis" - pel viatge en autocar fins al parc, el menjar i la beguda. Miguel Ramos, president de la Casa d'Andalusia, ha explicat al TOT que es tracta d'una iniciativa que pretén que els andalusos que viuen a Catalunya puguin compartir inquietuds i fer els llaços d'unió més estrets. 

 

Mira les fotos de la Matinal Flamenca a la Casa de Andalucía.