Esteve Corsellas: "Volem aportar l'esperit de celebració de Sant Joan venent les nostres coques"

Entrevistem al gerent de l'empresa de la Pastisseria Valero

Arriba la revetlla de Sant Joan i, amb ella, també la tradició gastronòmica. Esteve Corsellas és el gerent de l'empresa de la Pastisseria Valero de Cerdanyola del Vallès i ja ho té tot a punt per començar a vendre les coques tradicionals d'aquestes dates. En aquesta entrevista amb el TOT ens ho explica. 

 

Com afronteu la campanya d'enguany de Sant Joan a la pastisseria?

Amb molta il·lusió després d'aquest any complicat. L'any passat el Sant Joan va coincidir amb la desescalada i, després d'un confinament molt dur, vam participar amb el retrobament de la societat portant el producte, la coca de Sant Joan. Els forns sempre participem de manera molt activa en totes aquestes diades, com la de les mones de Pasqua, que no vam poder fer perquè estàvem totalment confinats. Ja vam perdre una tradició pastissera important del país i va venir el rebrot i encara avui no hem acabat d'aixecar el cap.

Així i tot, ho viviu diferent de l'any passat?

Sí. Enguany hem volgut fer una iniciativa especial, tal com vam fer durant la campanya dels Reis, on vam fer una espècie de joc de "Trivial" online per transmetre el fet de compartir coses en família. Ara, tenim la sensació que la gent vol ajuntar-se i, com que molta població ja està vacunada, es pot seguir la tradició quasi amb normalitat. Volíem fer alguna cosa per aportar l'esperit de celebració que té sempre Sant Joan i, per això, sortejarem vint subscripcions d'Spotify per tot l'estiu a tothom qui compri dues coques. El lema de la campanya és "Ganes d'estiu" i hem agafat la música com a fil conductor.

Quines són les coques que més demana la gent?

La coca estrella per excel·lència és la de Llardons perquè és la tradicional. És veritat, però, que la de brioix de crema també es va venent cada cop més, també perquè és més agraïda de menjar pels nens perquè és més tova.

Us atreviu amb noves receptes?

La veritat és que no. Ens agrada innovar en la brioixeria o els productes de pa, però per les diades ens agrada més el punt tradicional. En aquestes dates tan marcades, la gent té ganes de menjar la coca de tota la vida.

Què us diferencia de les grans superfícies que ofereixen unes coques més barates però més industrials?

És veritat que les grans superfícies ho potencien tenint coques molt competitives de preu, però les coques són més seques i amb processos més industrials, porten conservants, normalment han estat congelades i es fan malbé en una setmana. Les nostres coques estan elaborades el mateix dia i les has de consumir en un màxim de dos dies. El nostre tret diferencial és mantenir la qualitat del producte que les grans superfícies no poden tenir. Una altra curiositat és que a les nostres coques hi posem l'autèntic pinyó de Castella, que és caríssim i que cada any puja de preu. Ara mateix valen el doble que valien fa quatre anys. Davant d'això, els industrials posen pinyons de la Xina o de Pakistan, que són les alternatives al de Castella i costen la meitat, però no tenen res a veure. Aquest és el valor que té la nostra coca, la tradició del pinyó original i que seguim mantenint.

Què representa aquesta campanya per una pastissera com Valero?

Ens dona molta vida. A l'estiu, les ciutats urbanes com Cerdanyola es buiden i són mesos molt dolents per les vendes. Aquesta campanya és un al·licient molt bo abans de començar l'estiu. Juntament amb la de les mones i els reis, aquesta és la campanya més potent.

Ja ha passat més d'un any des de l'inici de la pandèmia. Com us ha afectat tota aquesta crisi?

Al principi vam patir molt. Quan va començar l'estat d'alarma, els hàbits de compra de la gent van canviar molt. La gent no anava al forn, anava al supermercat i carregava tot el que podia amb l'objectiu de sortir el menys possible de casa. Vam baixar molt les vendes perquè la gent comprava el pa al supermercat. A més, nosaltres també depenem molt del moviment de la gent, de les escoles, i no n'hi havia gens. També és cert que, a final d'any, la gent ja estava més acostumada a viure en pandèmia i els hàbits de compra van tornar. Fins i tot ens ha anat bé, perquè amb el confinament municipal, la gent no podia marxar de Cerdanyola i feien més consum a la ciutat. Al que nosaltres posem molt valor, també, és que no vam parar. Érem activitat essencial i el personal, fins i tot amb falta de mascaretes, va estar al peu del canó.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.