La Patronal de Petites i Mitjanes Empreses de Catalunya (PIMEC) "lamenta" la decisió d'ahir de l'Audiència Nacional de dictar presó preventiva sense fiança a Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, presidents d'ANC i Òmnium respectivament, per un presumpte delicte de sedició.
En aquest comunicat, PIMEC "rebutja l'acció per desproporcionada i perquè dificulta el tan reclamat diàleg entre les parts implicades per trobar una solució pacífica i consensuada a aquest conflicte". En aquest sentit, la patronal ha reclamat al Govern central que "aquest dijous no prengui cap decisió que empitjori encara més la situació política i social", fent una petició indirecta a l'executiu espanyol de no aplicar l'article 155 de la Constitució quan, a les 10 del matí, s'esgoti el termini total del requeriment que Rajoy ha enviat a Puigdemont per aclarir si el 10-O va declarar o no la independència de Catalunya.
El passat 10 d'octubre el Comitè Executiu de PIMEC va fer un altre comunicat celebrant que "s'obrís una porta al diàleg" després de la compareixença del president de la Generalitat Carles Puigdemont davant el Parlament de Catalunya, en què va presentar i assumir els resultats de l'1-O per després suspendre'ls temporalment. En aquest comunicat, van demanar "a totes les parts implicades" que contribuïssin "amb paraules i accions a rebaixar la tensió actual".
Davant la decisió de la jutgessa Carmen Lamela de privar de llibertat als presidents d'Òmnium i l'ANC, la patronal ha tornat a advertir que "l'actual clima de tensió i inestabilitat política podria perjudicar l'economia", i per això demana de nou al teixit empresarial "mantenir la tranquil·litat i serenor" i l'apel·la a "seguir treballant més que mai per defensar els seus legítims interessos, contribuint així al progrés econòmic i social".