Salvador Illa: "20.000 alumnes no poden cursar FP perquè Ensenyament no ha fet la feina"

El líder de l’oposició ha aprofitat la visita a l'Institut Jaume Mimó de Cerdanyola al dia inaugural del curs escolar per jutjar la gestió educativa del govern català

El PSC ha abordat l’inici de curs escolar 2021-2022 des de l’Institut Jaume Mimó de Cerdanyola aquest dilluns dia 13 al matí, on el seu president Salvador Illa i altres diputats han fet una visita de “valoració conjunta” acompanyats de l’alcalde Carlos Cordón, el regidor d’educació David González i altres membres del consistori. “Hem tingut l’oportunitat de parlar amb direcció i amb alumnes per poder compartir diagnòstic i quins problemes troben”, segons la diputada socialista Esther Niubó.

L’alcalde Carlos Cordón ha rebut els parlamentaris de l’oposició de govern “en un dia important per Cerdanyola i per tot el país, on iniciem un curs escolar en pandèmia”, i ha volgut remarcar la importància, ha dit, de “situar entre tots i totes el debat educatiu on toca, en un debat constructiu, assossegat i sense partidismes”.

Salvador Illa queda “impressionat” pel Jaume Mimó

Salvador Illa i la resta de socialistes han començat la jornada de visita a Cerdanyola al Mercat Municipal de Fontetes, agraint la feina feta per haver mantingut el servei obert en els darrers mesos. La segona parada ha estat l’Institut Públic Jaume Mimó.

Després de visitar algunes de les aules de l’institut i poder parlar amb direcció, Illa ha volgut felicitar el centre i l’Ajuntament pel model educatiu que impulsa: “M’ha impressionat positivament l’energia i l’activitat de l’equip docent envers les diferents modalitats, sobretot a nivell de la internacionalització amb programes ERASMUS que m’han semblat molt interessants”.

PSC davant del Jaume Mimó FOTO: Nora Muñoz

D'esquerra a dreta, el regidor d'educació David González, Salvador Illa, Esther Niubó i l'alcalde Carlos Cordón davant del INS Jaume Mimó. FOTO: Nora Muñoz

Illa ha destacat el paper del conjunt de professionals de l’àmbit educatiu com a “molt rellevant” pel que fa als últims dos anys de pandèmia, incidint en què s’ha recuperat la docència presencial a diferència d’en altres països d’Europa. En relació, creu també que és imprescindible una col·laboració fluida amb l’àmbit municipal: “He pogut apreciar que és així a Cerdanyola”, ha dit.

 

Però no tot han estat paraules positives; el president del principal partit de l’oposició al govern de la Generalitat ha aprofitat per valorar “des d’una posició constructiva” la feina feta per part d’Esquerra Republicana de Catalunya en l’àmbit educatiu: “Lamentem que avui 20.000 alumnes que volien cursar Formació Professional no ho puguin fer per no haver fet la feina per part d’Ensenyament”.

Crítiques a la gestió educativa del govern de la Generalitat

La diputada Esther Niubó ha continuat incidint en la gestió educativa, assenyalant que “aquest curs no comença amb tota la feina feta per part del govern”. Ha volgut destacar dos temes clau: la manca de places suficients en la Formació Professional -especialment de Grau Mitjà- i l’abandonament escolar prematur.

“Lamentem que l’actual govern no hagi estat capaç de garantir les places necessàries d’FP, quan era una situació totalment previsible tenint en compte l’evolució de la demanda dels darrers anys”, ha dit la diputada. Pel que fa a la comarca del Vallès Occidental, aquesta demanda creixent s’ha traduït en 856 alumnes més respecte a l’any passat que volen cursar estudis de Formació Professional.  

Més info: Educació obre 13 grups nous d'FP al Vallès Occidental per atendre un increment de la demanda

Esther Niubó ha aprofitat per comparar la gestió dels governs espanyol i català: “Al costat d’un govern espanyol que està impulsant moltíssim la Formació Professional, el d’aquí encara no acaba de fer els deures i proposa un format a distància quan es tracta d’un ensenyament molt pràctic”.

Niubó ha incidit també en què des del partit de l’oposició troben a faltar “un pla seriós per combatre les altes xifres d’abandonament escolar prematur”. Segons dades de l’Idescat, el percentatge total d’abandonament prematur dels estudis és del 17,4%. La diputada ha lamentat, a més, “ que l’aposta per l’escola inclusiva segueixi en un calaix”, afegint que cal incidir més en l’acompanyament emocional d’infants i joves.