L’alumnat de l’Institut Banús consolida el seu camí a Europa amb dos nous projectes Erasmus+

L'institut hi participa amb els projectes "Non Toxic Life" de 4t d’ESO i 1r de batxillerat i "Internet of Things for Future" del batxillerat tecnològic

L’Institut Banús de Cerdanyola del Vallès ha obtingut dos nous projectes al programa Erasmus+ cofinançats per la Unió Europea amb 50.000 € per a les despeses de viatges i dels projectes durant dos anys de durada.

Així, l'institut Banús hi participa amb "Non Toxic Life" per l'alumnat de 4t d’ESO i 1r de batxillerat i "Internet of Things for Future" per l'alumnat del batxillerat tecnològic.

El projecte "Internet of Things for Future" pretén reforçar l'ensenyament de la informàtica i la programació al batxillerat tecnològic i fomentar el talent de l’alumnat per tal impulsar les carreres en el camp de les enginyeries i les ciències aplicades per tal de situar en un futur Europa en el lideratge mundial en aquest àmbit.

Els dispositius IoT (Internet of Things) connecten sensors i dispositius a la xarxa de forma que permeten la monitorització remota i instantània d’esdeveniment, clima o contaminació, i això ha de permetre un desenvolupament més sostenible i prendre major consciència de l’empremta ecològica de la societat.

L’alumnat, formant equips internacionals, haurà de desenvolupar al llarg del curs els seus projectes i exposar-los conjuntament en una conferència internacional que portarà a tots els socis a Dublin en la primera edició i a Barcelona en la seva darrera edició. Els socis d’aquest projecte són l’escola Coláiste Choilm de la població de Swords i l’escola Biskupske Gymnazium de Brno a la República Txeca.

En el segon projecte "Non Toxic Life", els alumnes desenvoluparan una guia de bons hàbits per tal que la vida diària de les persones sigui més saludable, cosa que es pot aconseguir reduint la presència i ingesta de les substàncies tòxiques que tenen un impacte negatiu en el nostre cos i poden ser la causa de nombroses malalties.

Es potencia la creació d’hàbits nutricionals saludables, així com l’ús de productes de neteja naturals, tant a la llar com en la cura personal i donant més espai a la nostra vida als esports i a l’activitat física. Aquest projecte, liderat pel departament d’educació física, durà alumnes de 4t de l’ESO i 1r de batxillerat a Polònia, Turquia, Itàlia i Eslovàquia.

Malgrat que tots els viatges i intercanvis estan aturats per la situació actual de la pandèmia, l’institut continua portant a terme de forma telemàtica els projectes ja endegats: "Eurobot" en la seva segona edició amb alumnat de 4t de l’ESO de tecnologia amb (França); Our "Future in our Hands" amb la Fundacja Europejski Instytut Outsourcingu de Tchórzów (Silèsia-Polònia) per alumnat de batxillerat i un darrer projecte de formació del professorat a l’estranger en metodologies d'aprenentatge de projectes i de llengües estrangeres.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.