Ciutat-recerca-empresa, el triangle que vol potenciar la marca 'Cerdanyola, ciutat del coneixement'

l'Ajuntament ha presentat la nova marca de ciutat 'Cerdanyola, ciutat del coneixement' en un acte virtual

El potencial de Cerdanyola del Vallès en l'àmbit de la recerca i l'empresa de valor afegit torna a posar-se al centre dels projectes de futur de la ciutat, o això vol aconseguir el consistori. Aquest dijous 6 de maig, l'Ajuntament ha presentat la nova marca de ciutat 'Cerdanyola, ciutat del coneixement' en un acte virtual on han participat representants del consistori, la UAB, el Sincrotró ALBA i Cerdanyola Empresarial.

El potencial de Cerdanyola

"El futur de Cerdanyola passa per la transferència de coneixement aprofitant que té unes característiques que no tenen altres ciutats", ha destacat l'alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón. El batlle també ha assenyalat que un dels objectius de la campanya "és fer que la ciutadania senti orgull per ser de Cerdanyola i sentiment de pertinença amb una ciutat que té tot aquest potencial".

En aquest sentit, la nova marca de ciutat posa el focus en les instal·lacions i empreses de l'àmbit del coneixement que estan ubicades a Cerdanyola. "Cerdanyola del Vallès compta en el seu terme municipal amb la primera gran concentració d'instal·lacions de recerca de gran envergadura del Sud d'Europa", ha destacat el regidor de Ciutat del Coneixement, David González, qui ha fet la introducció de l'acte.

Durant l'acte de presentació de la marca no s'han anunciat accions concretes per assolir els objectius de la campanya, però Cordón assegura que pròximament es presentarà un dels primers projectes: el futur de Ca n'Altimira. L'alcalde ha explicat que el projecte per recuperar aquest espai es farà de la mà de la UAB i Eurecat. Per una altra banda, Carlos Cordón ha assenyalat que seguiran amb campanyes comunicatives i "reforçant les relacions" amb els agents del coneixement i l'empresa de Cerdanyola.

Presentació de la marca de ciutat 'Cerdanyola, Ciutat del Coneixement'

Presentació de la marca de ciutat 'Cerdanyola, Ciutat del Coneixement'.



Cordón, qui ja defensava el lema "Cerdanyola, ciutat del coneixement" durant la campanya electoral de 2019, assegura que l'escenari actual és diferent de campanyes de governs anteriors que, tot i anar en la mateixa línia, no han donat fruits. En aquest sentit, assenyala la necessitat d'unir esforços en la situació de pandèmia i crisi, i els projectes de futur per a la ciutat que ja estan en marxa.

Paper important de les instal·lacions de recerca i empreses de la ciutat

La segona part de la presentació de la nova marca de ciutat ha comptat amb uns convidats de renom, que han participat en una tertúlia conduïda per la periodista Soraya Rodríguez. L'alcalde, Carlos Cordón, el rector de la UAB, Javier Lafuente, la directora del Sincrotró ALBA, Caterina Biscari, la directora del Parc de Recerca UAB, Rosa Maria Sebastián i el president de Cerdanyola Empresarial, Jaume Maranges. Tots ells s'han mostrat a favor de la nova marca i han destacat la necessitat del treball conjunt entre els diferents agents.

El rector de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Javier Lafuente, ha subratllat la importància de potenciar el paper del coneixement per assolir un model econòmic basat en aquestes capacitats: "L'economia únicament basada en el turisme no arriba enlloc, hem d'introduir una economia basada en altres capacitats. La recerca no es pot pensar sense pensar en el ciutadà".

Javier Lafuente,  rector de la UAB, durant l'acte.

Javier Lafuente,  rector de la UAB, durant l'acte.



Rosa Maria Sebastián, directora del Parc de Recerca UAB, ha explicat que el rol del Parc de Recerca "és transferir el coneixement i la tecnologia cap al territori. També hem d'ajudar a generar emprenedors i acompanyar-los en la creació d'empreses que s'han de transferir cap a la societat". Sebastián ha destacat que "la nostra interacció amb la ciutat va millorant, participem en el programa de formació Explorer formant persones emprenedores i ens han donat un projecte europeu PECT amb Cerdanyola i Mollet per fer estudis de sostenibilitat i residu 0".

Rosa Maria Sebastián, directora del Parc de Recerca UAB.

Rosa Maria Sebastián, directora del Parc de Recerca UAB.



Per la seva banda, la directora del Sincrotró ALBA, Caterina Biscari, ha assenyalat la importància que el sincrotró estigui a Cerdanyola: està a prop de Barcelona, té un espai ampli al voltant i té al costat la UAB i altres centres de recerca. Biscari també ha mirat cap al futur explicant que "hi haurà una evolució passant d'una tercera generació de font de llum de sincrotró a una quarta generació que implicarà una modernització de tot l'accelerador".

Caterina Biscari, directora del Sincrotró ALBA.

Caterina Biscari, directora del Sincrotró ALBA. 



La directora del Sincrotró ALBA ha anunciat "la creació de noves línies experimentals que creixeran als voltants i el projecte del gran centre ALBA Science, Technology and Innovation Park (ASTIP), "un centre al qual optem amb els fons europeus i que està basat en tres pilars: un dedicat a ciències de la vida, un centre de materials avançats dedicats a l'energia neta i un centre basat en la col·laboració públic-privat per crear un centre de creixement d'empreses que utilitzin la instrumentació del sincrotró i centres propers".


El president de Cerdanyola Empresarial, Jaume Maranges, ha destacat el paper de les empreses com a receptores i transformadores del coneixement, afegint que "les idees neixen als centres i es desenvolupen des de l'empresa". A més, Maranges ha anunciat que l'associació d'empresaris "fa un any i mig que treballa en un projecte per canalitzar inversions i possibilitat de captar empresa estrangera i que vinguin a Cerdanyola".

Jaume Maranges, president de Cerdanyola Empresarial.

Jaume Maranges, president de Cerdanyola Empresarial.

 

Pots veure l'acte de presentació aquí.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.