El projecte Cultura Emprenedora a l’Escola ha arribat un curs més a la seva fi amb l’acte de cloenda, en el qual hi han participat les 10 cooperatives escolars formades a les escoles de Cerdanyola del Vallès.
En la cloenda, les cooperatives escolars creades aquest curs han pogut acomiadar-se del projecte i també fer la donació virtual de part dels beneficis aconseguits amb la venda dels productes elaborats a les ONGs escollides. Aquest curs han estat cinc les escoles que han participat en el projecte Cultura Emprenedora a l’Escola i 10 les cooperatives que s’han creat:
- Recicladors 5è, SCCL (Escola Collersola) – Associació Diabetis Catalunya i Aprenem Autisme
- Cooperativity, SCCL (Escola Les Fontetes) – Creu Roja
- Nofpooc, SCCL (Escola Les Fontetes) - FADAM
- Serracinca, SCCL (Escola Serraparera) - ADAC
- Becapi, SCCL (Escola Serraparera) - ADAC
- Electrobots, SCCL (Escola Serraparera) - ADAC
- Big Family, SCCL (Escola Xarau) - FADAM
- Animania, SCCL (Escola Municipal La Sínia) - CRAM
- CooperArt, SCCL (Escola Municipal La Sínia) – Catalònia Fundació Creativa
- Cooperclass, SCCL (Escola Municipal La Sínia) – Creu Roja
A l’acte de cloenda també han participat 9 de les cooperatives constituïdes el curs passat. L’activitat d’aquestes va quedar truncada per la COVID-19 i ha estat aquest any quan han pogut vendre els seus productes i també donar part dels diners a les entitats escollides:
- SerraCoop I-60 (escola Serraparera) - Cerdanyola Sense Abocadors
- Missió C (escola Serraparera) - Cerdanyola Sense Abocadors
- Creacifics (escola serraparera) - Cerdanyola Sense Abocadors
- The Big Xarau (escola Xarau) – Escola Pilot Sant Just Desvern Asproseat
- The power of fifth (escola Xarau) – CRAM
- Pincelart (escola Carles Buïgas) - CÀRITAS
- Bumart (escola Carles Buïgas) – CÀRITAS
- Font and Kids (escola Les Fontetes) – ADDA
- 5èrativa (escola Collserola) – Protectora APAG
Durant el curs, les cooperatives han dut a terme diferents fases, des de la seva constitució, l’elaboració dels seus logos, els noms, la confecció dels prototips dels productes, també la seva fabricació i finalment la venda d’aquests al públic. Totes les cooperatives han destacat la bona experiència que ha estat participar en el projecte i tots els aprenentatges adquirits.
A l’acte de cloenda han estat presents l’alcalde, Carlos Cordón, la regidora de Promoció Econòmica, Carme Arché i el regidor d’Educació, David González. Carme Arché ha destacat els valors que es treballen al projecte Cultura Emprenedora a l’Escola i la il·lusió amb la que l’alumnat afronta cada curs el projecte. Cultura Emprenedora a l'Escola és un projecte promogut per la Diputació de Barcelona. A Cerdanyola es dur a terme a través dels serveis municipals de Promoció Econòmica i Educació.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.