El Consorci de Turisme del Vallès Occidental aposta per potenciar el turisme de proximitat a la comarca. Així s'explicava durant la trobada celebrada el dimarts, 18 de juliol, al Mercantic de Sant Cugat que servia per presentar el Pla d'Acció del Consorci per aquest 2017.
Víctor Puig, president del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, remarcava que, amb aquest Pla d'Acció, el que pretén el Consorci és "promoure el turisme de proximitat entre la gent que viu al Vallès i que no sap tot el que té d'atractiu. Un turisme que inclou la cultura i la gastronomia. Però també el turisme en si i el turisme de reunions, perquè el Vallès pot donar sortida a l'ebullició de Barcelona".
En aquesta línia, Puig remarcava una nova branca d'acció, el turisme esportiu. "Una nova branca que, a poc a poc i sense fer volar coloms més del compte però si tenint un projecte molt clar, volem convertir en referent", afirmava. "Volem convertir-nos en un referent en turisme esportiu, amb estades, tecnificacions... per competir amb altres regions europees que ja ho estan fent, perquè tenim els equipaments esportius i molts equips. Per tant, tenim la base, però el que toca és anar fent aquest producte més unit i atractiu i vendre'l fora".
Nova web de turisme al Vallès Occidental
El turisme del Vallès Occidental va ser àmpliament representat per diverses empreses de sectors com l'hoteler, la restauració, els museus, serveis, transport, guiatge o productors locals. Durant l'acte es va fer un repàs de les accions més destacades que ha portat a terme l'entitat al llarg de l'any 2016 i es van presentar les novetats del pla d'accions amb què treballa el Consorci de Turisme per aquest 2017. També es van presentar els nous materials de promoció turística amb què ha treballat el Consorci de Turisme durant aquest any: un vídeo que recull els atractius turístics de la comarca i el nou web de turisme al Vallès Occidental.
Aquest nou portal presenta diverses novetats com una agenda d'activitats i esdeveniments, propostes turístiques per fer als municipis de la comarca i un recull dels recursos més interessants categoritzats per àmbits, entre d'altres seccions que podeu trobar al nou web. Així mateix, aquesta presentació va voler ser també un acte de reconeixement a les empreses i serveis turístics de la comarca, pel seu compromís amb la qualitat turística i per la seva dedicació en l'atenció dels visitants.
El Museu d'Art de Cerdanyola, reconegut
El Projecte Punts d'Informació Turística de la Diputació de Barcelona té per objectiu crear una xarxa d'informadors i prescriptors que ofereixin informació turística de qualitat a la comarca. Amb aquesta finalitat el Consorci de Turisme, al llarg d'aquest any, ha organitzat diverses sessions per a donar a conèixer als participants l'oferta turística de la comarca, a través de presentacions o visites presencials.
Durant aquest acte, 11 empreses de la comarca van rebre l'acreditació com a Punt d'Informació Turística, entre ells, el Museu d'Art de Cerdanyola (MAC). Aquest centre entrarà en una xarxa de formació, assistència tècnica individualitzada i presència en tallers, per tal de poder mantenir el seu compromís de qualitat turística
Per altra banda, també es va fer l'acte de lliurement de les acreditacions del segell SICTED, distintiu que té com a finalitat aconseguir un nivell de qualitat homogènia entre les diferents destinacions turístiques. A través del Consorci de Turisme, les empreses i serveis turístics que participen al SICTED reben formació, assistència tècnica individualitzada i assisteixen a tallers per tal de poder obtenir el distintiu que els acredita el seu compromís de qualitat turística. En aquest mateix acte, 28 empreses del Vallès Occidental van rebre aquest segell.