El RACC alerta que el 40% dels radars de Catalunya tenen senyalització deficient

Actualment, trobem quatre tipus de senyal: la que només avisa del radar (65%), la que integra radar i velocitat (33%) i la de panell variable (2%). Segons Prieto, aquestes xifres "no són suficients", ja que "el 100% dels senyals haurien de ser integrats". Des del Servei Català de Trànsit ha intervingut Òscar Llàtzer, que s'ha mostrat favorable a estudiar la senyalització, però també ha advertit que "els conductors tenen l'obligació de conèixer els límits de velocitat".

 

Distribució dels radars
 

A banda de revisar la senyalització i la distància, des del RACC també han demanat "una millor distribució dels radars". Segons les dades recollides, un 45% de les carreteres catalanes tenen un índex de risc baix o molt baixa, però concentren el 58% dels radars. En canvi, aquelles on el risc és molt alt, un 18%, "només tenen el 3% dels radars". 
 

 

Les quatre demarcacions catalanes acumulen el nombre més gran de radars de tot l'Estat, amb un 26,1% del total. Tot i això, segons les dades difoses pel RACC, un 30% d'aquests estan buits i només tenen una funció dissuasiva. Les comarques amb una major concentració són el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Barcelonès, i les vies on n'hi ha més són la N-II l'A-2 i la N-340. 
 

En quant al nombre de multes, el 70% dels radars n'imposen menys de 500 anuals, tot i que n'hi ha catorze que "multen amb una freqüència anormalment elevada en comparació amb la resta". Són a Ulldecona -en dues ocasions-, l'Albi, Campdevànol, Subirats, l'Ametlla de Mar, les Borges Blanques, Sant Pol de Mar Caldes de Malavella, Saus-Camallera, Sant Vicenç dels Horts, Castell-Platja d'Aro, Argelaguer i Reus.