L'any 2019 serà un any important per Cerdanyola del Vallès. Principalment, ho serà en l'àmbit polític, amb les Eleccions Municipals del mes de maig, i en termes urbanístics amb la definició del projecte pel carrer de Santa Teresa i l'espai dels cinemes El Punt. Aquest nou any també es viurà l'acollida del nou sistema tarifari de transport metropolità amb l'entrada, a partir de l'1 de gener, de Cerdanyola en la Zona 1 de transport.
Eleccions al mes de maig
Les Eleccions Municipals previstes pel mes de maig de 2019 marcaran l'agenda política de l'inici d'any. Alguns partits polítics ja han presentat els seus candidats i candidates a l'alcaldia i han començat a elaborar els seus programes electorals. Altres formacions s'han reinventat en noves propostes electorals i altres creen aliances amb partits amb qui poden compartir projecte.
Els mesos abans de les Eleccions poden ser clau per definir el futur de la zona dels cinemes El Punt. Després que el propietari dels cinemes vengués el terreny a una constructora, el Ple va aprovar inicialment el projecte de planejament per aquesta àrea de la ciutat. Tot seguit, els partits de l'oposició i conjunts veïnals van presentar al·legacions al pla i quedarà pendent que l'any 2019 s'aprovi definitivament al plenari el projecte per la zona de l'estació de Renfe i el carrer de Santa Teresa.
Entrada a la Zona 1 de transport
A partir de l'1 de gener de 2019, Cerdanyola passa a formar part de la Zona 1 de transport. El Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità va aprovar un nou sistema tarifari que inclou Cerdanyola i gairebé una vintena de municipis més de l'Àrea Metropolitana. En concret, es tracta d'una nova tarifa per a desplaçaments entre els diferents municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), independentment de la zona tarifària a la qual pertanyin (zones 1, 2A, 2B i 2C). Aquesta mesura s'aplicarà a partir de l'1 de gener de 2019 únicament en els trajectes que tinguin origen i destí dins de l'àmbit dels 36 municipis que integren l'AMB i no suposa cap canvi de zona tarifària.
On és la problemàtica? En el nou tribut metropolità que s'aplicarà als nous municipis de la Zona 1, incloent-hi Cerdanyola. L'import es calcula a partir del valor cadastral dels immobles i no té tots els grups municipals del seu costat. Des del govern de Cerdanyola, van presentar al·legacions a l'aplicació d'aquest tribut, però la mesura ha seguit endavant. De moment, el consistori cerdanyolenc no contempla portar la qüestió als tribunals.
El 2019 també serà l'any que vegi el final de les obres al mercat de Les Fontetes. Recentment s'ha estrenat la nova entrada, però encara queden treballs per fer. Segons el calendari previst a l'inici de les reformes, les orbes acabaran al voltant del mes de març. Per una altra banda, també es veurà el final de les obres al PEM Guiera a inicis de 2019 segons les previsions de l'Ajuntament. Respecte al PEM Guiera, el consistori també tindrà pendent durant l'any 2019 portar a debat del Ple Municipal l'aprovació definitiva del valor de reversió amb què s'haurà d'indemnitzar a la Federació Catalana d'Handbol per la gestió de l'equipament.