Guia d'una nova passejada per Collserola i Can Canaletes

El confinament ha fomentat les passejades per la muntanya i els veïns i veïnes ja poden gaudir d'una ruta que passa pel barri de Can Canaletes

Les passejades per la muntanya han guanyat popularitat amb les sortides per fer esport durant el confinament. Ara, el parc natural de Collserola proposa un nou itinerari de passeig que passa pel Puig de la Guàrdia, pel Torrent de Can Coll i, per primera vegada, pel barri de Can Canaletes de Cerdanyola. Es tracta d'una passejada a peu, de dificultat mitjana i que tarda a completar-se una hora i mitja.

Es comença a la parada de l’autobús de l’Àrea de lleure de Can Coll. Aquí, el marxant haurà de recórrer una senda estreta que puja i s’endinsa per la pineda. Quan arribi a la cruïlla, haurà de girar a l’esquerra.

Seguidament, s'ha de travessar una zona de vegetació arbustiva que es va cremar durant els anys 80, i tot vorejant la urbanització de Montflorit s'arriba pujant fins a arribar al cim en uns 10 minuts, el Puig de la Guàrdia, a l'alçada de 198 metres. Des d’aquest mirador els senderistes podran contemplar el paisatge de la plana vallesana i de muntanyes ben representatives: Montserrat, Sant Llorenç del Munt, els cingles de Bertí i el Montseny, i més a la dreta, la serra de Marina.

Els passejants hauran de tornar pel mateix camí i en pocs metres prendre'n un altre a la dreta en direcció a Can Canaletes: és un corriol força erosionat. Després d’uns 500 metres, passaran per sota d’una línia elèctrica on s’ha fet un tallafoc i hauran de continuar baixant fins a trobar una cruïlla on es girarà a la dreta. A l’esquerra es poden veure les restes d’un mur i el filat d’una finca. S'ha de continuar baixant per a una pista asfaltada i seguidament, girar a la dreta.

Davant seu, al mig del camp conreat, hi ha l’ermita de Santa Maria de les Feixes, i darrere seu, el barri de Can Canaletes de Cerdanyola. Se seguirà el camí ample direcció a Can Catà fins a travessar el torrent de Can Codina. Poc després s'haurà de girar a la dreta en direcció a l’Àrea de lleure de Can Coll i es passarà una cadena. És un camí ample de terra freqüentat pels ciclistes que es troba a 10 minuts.

Després es passarà per un alzinar, on s'observen parets d’argila als marges del camí. Una mica més endavant, al cap d’uns 15 minuts, es trobarà a la dreta els camps de Can Codina. Al fons s'observa la masia, i més enllà, el Montseny.

Se seguirà el camí sempre en direcció a l’Àrea de Can Coll, durant uns 20 minuts. Seguidament es travessarà el torrent de Can Coll que queda al marge esquerre del camí, i poc després es trobarà un petit salt d’aigua. Més endavant, a punt d’arribar a l’àrea de lleure, es troben unes grans esplanades que havien estat camps de conreu de Can Coll. Al final d’aquests camps, el camí passa pel mig d’una antiga bassa i encara es podran observar les parets laterals.

Passejades al voltant de Can Coll

La finca de Can Coll, de 238 hectàrees, és la més extensa del parc. Inclou el Centre d'Educació Ambiental de Can Coll, ubicat a la masia. Els diumenges al matí és obert a tothom i funciona com a punt d'informació i acollida dels visitants del parc.

A l'altre costat de la carretera, hi ha l'Àrea de Lleure, situada en unes antigues feixes de conreu de la finca. És oberta cada dia de la setmana menys el dimarts.

Bones pràctiques

S'ha de recordar que el caminant es troba en un parc natural protegit i que cal mantenir una actitud respectuosa amb l'entorn. S'ha de passejar pels camins senyalitzats, sense endinsar-se en boscos i conreus, respectar les plantes i les flors i no molestar els animals.

S'han de deixar les restes de menjar dins els contenidors, i si no n'hi ha, emportar-se-les a casa. S'ha de respectar el silenci i la tranquil·litat de l'indret.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.