Les obres per ampliar la C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès, que limiten amb Bellaterra, en marxa

Els treballs tindran una durada de deu mesos cadascuna

Aquesta setmana ja s'han col·locat els cartells d'inici d'obres d'ampliació de l'autopista C-58 a la calçada sentit Barcelona corresponents a la millora de dos trams per un import total de 14,5 milions d'euros. 8,1 MEUR corresponen al tercer carril que es construirà al tram entre Terrassa est i l'enllaç de Sabadell Centre (al terme de Sant Quirze del Vallès) i 6,4 MEUR als nous carrils de trenat entre el nus de Sant Pau (Sabadell) i l'enllaç amb l'AP-7/B-30 (Badia del Vallès).

 

El conseller de Territori cessat, Josep Rull, s'ha fet ressò de l'inici d'aquestes obres subratllant que van ser una de les darreres coses que es van adjudicar abans de l'aplicació de l'article 155. Aquests treballs contribuiran a descongestionar un dels eixos de comunicació amb més trànsit de Catalunya. Està previst que les obres tinguin un termini d'execució en ambdós casos de 10 mesos.

 

 

 

La C-58, una de les principals vies d'accés a Barcelona per als vehicles que venen del Vallès Occidental i el Bages, registra, a l'entorn de Barcelona, més de 160.000 vehicles diaris de mitjana i a l'altura de Terrassa centre, 54.000. Entre Barcelona i Sabadell, la calçada té tres carrils de circulació per sentit, i fins a Terrassa, dos. Aquest fet comporta congestions de trànsit i una minva de la funcionalitat en diversos punts de l'autopista, especialment en les zones a l'entorn dels enllaços i en les hores punta.

Solucions tècniques adaptades a cada tram

 

 

Els treballs al tram entre Terrassa i Sant Quirze consistiran en l'eixamplament de la calçada per formar un tercer carril al tronc de l'autopista, que s'iniciarà poc després de l'accés de Terrassa est fins a enllaçar amb el tercer carril que ja existeix a l'altura de l'enllaç de Sabadell centre. Aquest nou carril tindrà una longitud de 4,2 quilòmetres. Addicionalment, es formarà un quart carril (carril de trenat), discontinu, per facilitar les incorporacions i sortides de l'autopista en aquest tram en millors condicions de seguretat i de fluïdesa.

 

Aquesta obra pretén pal·liar les retencions que s'originen a l'entorn del quilòmetre 17, on una calçada lateral en el sentit Barcelona aporta diàriament uns 20.000 vehicles (provinents de l'accés de Terrassa est, Rubí, les Fonts i polígons) al tronc de la C-58, que ja ve carregat amb uns 30.000 vehicles procedents de Terrassa centre, Manresa i altres punts. L'obra permetrà als conductors estalviar temps de recorregut en aquest tram, tot passant dels 9,5 minuts i 28 km/h de mitjana actuals als 3,5 minuts i 78 km/h previstos.