Una passejada a la font de Sant Pau passant pel Torrent de Can Cerdà

Es tracta d'una passejada de 4,1 km a peu, de dificultat mitjana i que tarda a completar-se una hora i deu minuts.

El Parc Natural de Collserola proposa una guia d'una nova ruta que passa per la font de Sant Pau i pel Torrent de Can Cerdà. Es tracta d'una passejada de 4,1 km a peu, de dificultat mitjana i que tarda a completar-se una hora i deu minuts.

L'itinerari comença a la parada d’autobús de l’Àrea de lleure de Can Coll però, per desplaçar-se fins aquest punt, també es poden agafar els busos A7, B7,SU1 o SU2 o ampliar la ruta i pujar caminant des del carrer de Santa Rosa, seguir l'Avinguda de la Flor de Maig passant per Montflorit fins a l'encreuament amb el carrer Valldaura. Allà, en comptes de seguir la carretera BV-1415, és més segur seguir el camí que s'endinsa al bosc i que, després de girar dos cops a la dreta, arriba al punt d'inici de la ruta.

Després de vorejar per l’esquerra l’Àrea de lleure de Can Coll en direcció a Can Cerdà, a pocs metres, el marxant trobarà la resclosa amb unes plantes aquàtiques singulars: les llenties d’aigua. Després, haurà de travessar el Torrent de Can Cerdà, que quedarà a la dreta.

El camí transcorre entre alzines i roures en un ambient ombrívol. Al llarg del torrent es podran observar diferents arbres de ribera: oms, àlbers, pollancres, gatells i avellaners. Cal deixar aquest camí 15 minuts després i baixar per un corriol a la dreta, en direcció a Flor de Maig. Els senderistes, en aquest punt, passaran pel torrent entremig d’una bardissa i enfilaran per una senda relliscosa de roca pissarrenca.

Més amunt s'haurà de creuar la carretera per desviar-se a la dreta i arribar a l’entrada del recinte Flor de Maig. Es continuarà per la pista que puja sota la torre elèctrica per descendir per aquest camí. A pocs metres, un trencall a la dreta portarà al caminant al sot frescal de la Font de Sant Pau en 4 minuts.

Arribats a aquest punt, el marxant deixarà la font i s'haurà d'enfilar per les escales per girar a la dreta, cap a Can Coll. Després, haurà de caminar per una pineda atapeïda on molts brucs moren per manca de llum. En sortir-ne, s'arribarà a una franja de terreny assolellada i gairebé sense sotabosc: és un tallafoc. S'haurà de fer un desviament a l’esquerra i trescar per entremig d’aquesta franja. Aquí es poden contemplar uns peus d’alzina surera i també el rebrot d’arbusts característics del solell: brucs, llentiscles, aladerns de fulla estreta i estepes.

El camí continua remuntant suaument fins que es troba el recinte i la bassa de Can Coll, a la dreta. Així, es comença a davallar uns 15 minuts per una pista que condueix a la carretera. A mig camí, s'arribarà a una gran clariana: s'ha d'agafar el camí de la dreta, que fa un gir de prop de 180 graus. Ara, el senderista es troba en una zona d’antics conreus de Can Coll; en són testimoni algunes figueres que es troben al costat del camí.

Bones pràctiques

S'ha de recordar que el caminant es troba en un parc natural protegit i que cal mantenir una actitud respectuosa amb l'entorn. S'ha de passejar pels camins senyalitzats, sense endinsar-se en boscos i conreus, respectar les plantes i les flors i no molestar els animals.

S'han de deixar les restes de menjar dins els contenidors, i si no n'hi ha, emportar-se-les a casa. S'ha de respectar el silenci i la tranquil·litat de l'indret.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.