El servei de subministrament elèctric continua sent el servei pitjor valorat entre els consumidors de l'Estat espanyol segons recull el darrer estudi del Panell de Llars que elabora la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), i que fa referència al últim trimestre del 2016. El motiu principal d'aquest descontentament és el seu elevat preu, raó que argumenten el 91% de les llars que es queixen del servei elèctric. El segon motiu de queixa és la manca de claredat en les factures.
Totes i les males notes de les elèctriques, l'informe registra una millora de la percepció del servei elèctric en comparació amb l'any anterior. En aquest sentit, el 19,5% de les llars estan poc o gens satisfets amb aquest, enfront del 26% de fa un any.
En segon lloc dels serveis pitjors valorats, se situen la televisió de pagament, seguida de prop per la banda ampla fixa. En la banda contrària es troben els serveis de telecomunicacions mòbils que ostenten millors valoracions dels usuaris: el percentatge d'insatisfets ronda el 10%. Mentre que el percentatge de clients insatisfets amb el gas natural és del 12,7%.