Aquest divendres s'han donat a conèixer els projectes guanyadors de la tercera edició del Cerdanyola Talent Factory, iniciativa que promou, en format de concurs d’idees, la cultura emprenedora entre l’alumnat de secundària. Els 11 equips finalistes van presentara els seus projectes en el teatre Ateneu. Aquesta iniciativa vol posar en valor la importància de l’emprenedoria d’una forma pedagògica per ajudar als joves a configurar-se un escenari real d’oportunitats laborals per al seu futur, basat en la seva pròpia iniciativa, les seves habilitats i els seus talents.
Enguany s'ha celebrat la tercera edició i han participat uns 400 alumnes de secundària i batxillerat. Les escoles particpants han estat l’Escola Fedac Cerdanyola, CEE - CFT Flor de Maig, Institut Banús, Institut Forat del Vent, Institut Gorgs, Institut Jaume Mimó, Col·legi Montserrat, Escola Ramón Fuster i CFP Fundació UAB.
Aquest és un projecte consolidat que "ha demostrat que funciona perquè vincula els centres educatius amb el teixit empresarial", explicava l’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón. Cordón afegeix que es tracta d’una experiència vital més que ajuda als joves estudiants a decidir i dirigir el seu camí i assegura que des de l’Ajuntament seguiran treballant perquè aquestes oportunitats es facin realitat.
La cloenda de la tercera edició va tenir com a madrina a la directora del Sincrotró Alba, Caterina Biscari, i va comptar amb l’assistència de l’alcalde, Carlos Cordón, i la regidora de Promoció Econòmica, Cristina Padilla. Carlos Cordón va voler destacar que “és un honor tenir com a madrina la Caterina Biscari, una inspiració de persona”. També es va referir als projectes , dels que va dir que “desperten les ganes d’innovar i emprendre en un moment vital on els joves somien i han de lluitar per fer realitat aquests somnis”.
Caterina Biscari, directora del Sincrotró Alba, va subratllar la importància de la ciència, l’aprenentatge constant i el compromís amb el planeta. Biscari va adreçar-se a l’alumnat animant-los a seguir amb la mateixa empenta que han demostrat en el Talent Factory “les idees no sempre funcionen però, no heu de tenir por de fallar”.
11 equips finalistes
• Potetes d’esperança - Institut Banús, mentoritzats Natura Bissé
• Planned Route - Escola Ramon Fuster, mentoritzats per Penguin Random House
• Hands Talk - Escola FEDAC, mentoritzats per Grassoler
• RegreenStich - Institut Forat del Vent, mentoritzats per Ercros
• StickSafe - Institut Gorgs, mentoritzats per Edu Motors
• Cerdanyola Activa - Institut Jaume Mimó, mentoritzats Fundació Catalonia
• Banc de temps - Col·legi Montserrat, mentoritzats per ACK Logic
• Xchange - Iinstitut Pere Calders, mentoritzats per Maheco Constructora
• Job Finder AI - CFP Fundació UAB, mentoritzats per Voronet
• App Lectura - Institut Gorgs, mentoritzats per Rosa Gres
• AdaptPlay - CEE-CFT Flor de Maig, mentoritzats per FR S.L
Equips guanyadors
- Primer premiat: StickSafe de Institut Gorgs, mentoritzats per Edu Motors
- Segon premiat: Hands Talk de l'Escola FEDAC, mentoritzats per Grassoler
- Tercer premiat: Job Finder AI del CFP Fundació UAB, mentoritzats per Voronet
En el cas del primer premi, Sticksafe, és una proposta innovadora per prevenir la submissió química. Es tracta d’un adhesiu que canvia de color en contacte amb drogues utilitzades per manipular o agredir persones, especialment en espais d’oci nocturn. El projecte destaca per la seva senzillesa, impacte social i viabilitat. Els seus creadors, Mohamed Yasser i Valentino Trejo de l’Institut Gorgs, han estat guiats per la mentora Lorena Sánchez de l’empresa Edu Motors. Gràcies a aquest reconeixement, viatjaran a Silicon Valley per visitar empreses com Google i Facebook.
Talking Hands, segon premiat, és una aplicació dissenyada per Laia García i Martina Cañabate de l’Escola FEDAC, amb la mentoria de Núria Gras de Grassoler, que tradueix en temps real la llengua de signes a veu i viceversa, i a més permet expressar-se artísticament amb gestos. Aquest projecte afavoreix la inclusió de les persones amb discapacitat auditiva. Les autores viatjaran a Brussel·les per participar en un tour emprenedor i conèixer de prop el Parlament Europeu i diverses acceleradores d’empreses.
El darrer i tercer projecte premiat, JorfAlnder, és una plataforma basada en intel·ligència artificial que connecta currículums amb ofertes de feina, millorant els processos de selecció tant per a empreses com per a candidats. Ha estat desenvolupat per Suita Soler i Eric Quesada del CFP Fundació UAB, amb el suport de la mentora Noelia Rubio de Voronet. Els creadors gaudiran d’una jornada exclusiva per descobrir l’ecosistema emprenedor de Barcelona.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.