La pluja no atura la rumba de Sabor de Gràcia

La banda creada per Sicus Carbonell posa el punt final al Roser de Maig 2025

Sota un cel implacablement gris i una pluja que no ha donat treva des de primera hora de la tarda, aquest diumenge el Parc Xarau ha estat testimoni d’un comiat de Festa Major de Primavera que ha fet vibrar Cerdanyola del Vallès. Amb els peus xops i l’ànim intacte, els veïns han omplert l’envelat per ballar, cantar i celebrar l’últim vespre del Roser de Maig al ritme de Sabor de Gracia.

El concert, que ha començat amb una mica de retard a causa del clima advers —cap a dos quarts de vuit—, ha arrencat amb l’energia inconfusible de la guitarra i veu de Sicus Carbonell, ànima del grup i mestre de cerimònies d’una vetllada plena de complicitat. “Gràcies per venir tot i la pluja”, ha exclamat desprès de la primera cançó, arrencant aplaudiments i somriures del públic, que ja havia aparcat els paraigües a les cantonades de la carpa.

Jo mateixa, botes d’aigua als peus —igual que l’alcalde Carlos Cordón i una nena petita que ballava amb alegria— compartia escenari amb un públic entregat. Tampoc s’ho han volgut perdre alguns dels regidors i regidores del consistori, aplaudint al compàs de la rumba. Sabor de Gràcia ha aprofitat l’ocasió per reivindicar el gènere que els dona nom: “La rumba és gitana, és catalana, és de Cerdanyola i és del món. Esperem que aviat sigui Patrimoni Cultural de la Humanitat”, ha exclamat Carbonell amb contundència.

I com si la música tingués poders màgics, el sol s’ha fet un lloc entre els núvols i ha aparegut un arc de Sant Martí posant de manifest que la rumba guanyava la partida al mal temps.

Entre aplaudiments i ovacions, el grup ha fet un repàs de cançons com Tic Toc o Madrecita, dedicada a totes les mares. La fusió entre rumba catalana, flamenc i son cubà ha omplert l’escenari gràcies a una banda de tretze integrants que inclou talents com Jonathan Maya, Silvia Ferrer —qui ha brillat especialment en una emocionant versió rumbera de Rocío Jurado—, Jordi Paulí, Roger Herrero, Pepe Jiménez, Jessy, i fins a l’últim tècnic de so que ha fet possible aquest espectacle.

Sabor de Gràcia Roser de Maig 2025, públic. FOTO: Paula Sama

Sabor de Gràcia Roser de Maig 2025, públic. FOTO: Paula Sama

 

El públic, cada cop més entregat, ha esclatat en una ovació quan el grup ha anunciat “l’última cançó”. El fals final ha arribat amb Rumba soy yo, però els crits d’ “una altra, una altra!” han fet efecte. “Els gitanos no retallem res”, ha dit Carbonell amb un somriure abans d’interpretar tres peces més, culminant amb una Bella Ciao passada pel sedàs de la rumba que ha fet cantar a tothom.

Quan han sonat els últims acords, era clar que la fi de festa havia estat a l’altura d’aquests quatre dies intensos. Amb un fort aplaudiment i la tornada corejada per tothom, Cerdanyola s’ha acomiadat del Roser de Maig 2025 amb el cor calent, tot i l’aigua freda. Sabor de Gràcia no només ha desafiat la pluja, ha reafirmat que la rumba, com la festa, és resistent, alegre i nostra.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.