OPINIÓ - Laura Márquez: "Mestres: Arquitectes del Coneixement, Forjadors del Futur"

Article d'opinió de la fundadora de l'Acadèmia Merceditas

Els recents resultats dels informes PISA han estat com un feix de llum crua que ha mostrat els racons més foscos del nostre sistema educatiu. Erròniament, els mestres han estat posats sota la lupa, com si fossin els únics responsables d’aquests resultats. 

En realitat existeix tota una xarxa darrera dels progressos d’un alumne. Un conjunt d’agents educadors -escola, família, societat- i eines educatives que influeixen en els avenços dels nostres estudiants.

L'art d'ensenyar és més que la preparació per a exàmens. La tasca dels mestres va molt més enllà de l'entrega de continguts. Sovint es converteixen en mentors, guies i, en molts casos, figures parentals per als joves. Per aquest motiu la seva influència no es pot mesurar només en punts i qualificacions, sinó en les connexions significatives que estableixen amb els seus alumnes ajudant-los i motivant-los per ser persones més competents i justes.

En aquesta recerca de l'excel·lència educativa -a la que m’hi afegeixo- no podem oblidar la urgent necessitat de crear un entorn educatiu que abordi les diverses dimensions de l'aprenentatge, assegurant que els nostres estudiants es formin no només com a acadèmics brillants, sinó també com a individus competents, resilients i preparats per afrontar els reptes de la vida.

En la crua llum dels informes PISA, enlloc de buscar culpables, hauríem de buscar solucions, sense deixar de reconèixer el paper fonamental dels mestres. Són ells els que, malgrat les limitacions i les expectatives, amb la seva passió i adaptabilitat continuen forjant el futur d’una nova societat.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.