El rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Javier Lafuente, acompanyat pel vicerector de Campus i Sostenibilitat, Xavier Gabarrell, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, han presentat aquest darrer divendres les millores en els serveis per al curs 2025-2026, que inclouen una trentena de noves expedicions per sentit per la línia e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB, i un augment de la freqüència de pas a 30 minuts a la línia 648 Montcada - Ripollet - Cerdanyola - UAB.
e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB
Entre les millores que s’han presentat, destaca la de l’Exprés e3, que enllaça Barcelona, Cerdanyola del Vallès i la UAB. La de l'e3 és la línia amb més expedicions i usuaris, i passarà a oferir un total de 102 expedicions per sentit. Es tracta de 27 expedicions més per sentit que el servei actual. El 2024 la línia va registrar 2.067.482 viatges, un 19,2% més que l’any anterior.
La línia exprés e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB disposarà, a partir d’aquest dilluns 22 de setembre, de 102 expedicions per sentit, entre les 6:00 h i les 22:40 h, de dilluns a divendres lectius.
648 Montcada - Ripollet - Cerdanyola
La línia 648, que connecta els municipis veïns Montcada i Reixac i Ripollet, així com Cerdanyola amb la UAB és la segona línia d'autobusos que enllacen amb la universitat amb més demanda. L'any 2024 va registrar 141.027 viatges, el que representa un augment de la demanda del 29% respecte del curs 23-24.
Des del 15 de setembre, la línia ofereix 24 expedicions per sentit, 8 més que el curs anterior, i incrementa la freqüència de pas a 30 minuts de 7:30 h a 9:00 h i de 13:30 h a 19:00 h.
Augment de la demanda i Pla de xoc
Aquestes millores s'han implementat davant l’augment de la demanda dels darrers anys i s’emmarquen en el Pla de xoc per a millorar les línies interurbanes de la Generalitat.
Les vint línies de bus interurbà que enllacen amb el Campus de Bellaterra van registrar el 2024 un total de 2.707.191 viatges, un 20 % més de viatges que l’any anterior i un 87,33% més de viatges que el 2019, abans de la pandèmia.
"Gràcies a l'increment de línies i freqüències, ara el 75% de les persones que venen al campus ho fan en transport públic"
El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha valorat positivament l’increment de línies i freqüències per part de la Generalitat de Catalunya, ja que “té un gran impacte des del punt de vista de la sostenibilitat. Fa 15 anys, menys del 50 % de les persones que venien al campus utilitzaven el transport públic, i avui aquesta xifra ha augmentat fins al 75 %”. Aquest percentatge està repartit entre FGC (35%), autobusos interurbans (25%) i Rodalies (15%)

Evolució del repartiment modal per arribar a la UAB. Gràfic: UAB
El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha destacat que "la UAB s’està convertint en el gran hub del transport públic després de Barcelona, on tenim més de 20 línies i ara n’hem incorporat 5 més".
Totes aquestes actuacions estan incloses al Pla de xoc de millores del bus interurbà, que el Departament va començar a executar abans de l’estiu i que preveu una inversió de 17 milions d’euros entre aquest 2025 i el 2026 en corredors amb alta demanda o que tenen connexió amb centres de salut o d’ensenyament. El Pla és finançat amb vuit milions d’euros del mateix Departament i amb nou milions d’euros del Fons climàtic.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.