Ja en funcionament la subcentral elèctrica de FGC de Bellaterra

L'infraestructura de Ferrocarrils de la Generalitat es va construir fa poc més d'un any

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ja ha posat en marxa la seva nova subcentral elèctrica de Cerdanyola del Vallès, ubicada a Bellaterra. L'infraestructura ferroviària permetrà incrementar les freqüències a la línia Barcelona-Vallès, que compta amb dues estacions a Cerdanyola: l'estació de Bellaterra i l'estació d'Universitat Autònoma. 

Segons explica la companyia, la nova subcentral facilitarà que es posin en servei els 15 nous combois que permetran que hi hagi trens de Barcelona a Sabadell i Terrassa cada 5 minuts i a Sant Cugat, cada 2,5 minuts, en hora punta. 

La nova subestació elèctrica de tracció de Bellaterra se situa entre les dues ja existents a Sant Cugat i Sant Quirze i està integrada per equipament d'última generació. Segons destaquen des d'FGC, en especial aquest nou espai permetrà major control, i la seva maquinària està feta amb un disseny basat en paràmetres de seguretat, fiabilitat, eficiència, eficàcia i sostenibilitat, tant en la seva explotació com en el seu servei.

Maquinària a la nova subecentral elèctrica de Ferrocarrils. FOTO: Cedida

Maquinària a la nova subecentral elèctrica de Ferrocarrils. FOTO: Cedida

 

L'objectiu principal d'aquesta subestació és la de subministrar fins a 5.400 kW de potència per a tracció mitjançant dos grups rectificadors. Està integrada dins del sistema de telecomandament d'energia de Ferrocarrils i s’alimenta de l'anell de 25 kV de FGC, que transcorre actualment paral·lel a les vies.

El desenvolupament del projecte i l'obra s'han realitzat en col·laboració amb l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra, dependent de l'Ajuntament de Cerdanyola.

La nova subcentral és al costat de la Via Verda del Vallès. FOTO: Toni Alfaro

La nova subcentral és al costat de la Via Verda del Vallès. FOTO: Toni Alfaro